Generic filters
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

گردشگری سلامت باید ملی شود

دکتر محمد رئیس زاده

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: گردشگری سلامت در ایران ظرفیت های بسیار بالایی دارد و باید با ساماندهی به عنوان یک صنعت ملی در کشور در سطح دنیا شناخته شود

به گزارش ساعت سلامت دکتر محمد رئیس زاده در نشست تخصصی کمیته راهبری گردشگری سلامت استان تهران افزود: برای این کار تعیین دقیق هزینه تمام شده درمان بیماران خارجی در ایران ضروری است و ساماندهی همه خدمات مورد نیاز این بیماران شامل پیگیری‌های پس از درمان، امکان استفاده از بیمه، نظارت دقیق بر فرایندهای پذیرش و حذف کامل واسطه‌های غیرمجاز و غیر رسمی ضرورت دارد.

وی گفت: نظام سلامت، کادر درمان و بیمارستان‌های کشورمان خدمات خوب و با کیفیتی در حوزه گردشگری سلامت ارائه می‌دهند، بنابراین گردشگری سلامت امری ملی است و در این راستا ایجاد کارگروه‌های مرتبط برای ساماندهی همه ابعاد آن ضروری است.

دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این جلسه شکل‌گیری شورای راهبری گردشگری سلامت باعث ایجاد گفتمان بین بخشی است.

34 درصد تخت های بیمارستانی کشور در تهران است

وی گفت: استان تهران دارای هفت دانشگاه بزرگ، ۳۴ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۴۴ درصد نیروی تخصصی درمانی کشور است، بنابراین می‌تواند نقش پیشقراولی در کشور داشته باشد.

وی افزود: وجود بازارهای پنهان، غیر رسمی و غیرقانونی باعث عدم امکان رشد بازارهای رسمی گردشگری سلامت می شود و حذف مبادی غیرقانونی و غیررسمی گردشگری سلامت ضروری است

زالی گفت: گردشگری سلامت فقط ارائه خدمات درمانی نیست. گردشگری سلامت یک خدمت چند بعدی است و سایر ابعاد آن باید توسط سایر بخش‌های غیر پزشکی مدیریت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به ضرورت تعرفه گذاری خدمات درمانی بیماران خارجی، افزود: بیماران خارجی باید بتوانند در کشور خود از طریق سایت بیمارستان‌ها هزینه خدمات درمانی مورد نیاز خود را به صورت شفاف مشاهده کنند و سپس به انتخاب بپردازند.

سید هاشم دریاباری مسئول گردشگری سلامت وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: با وجود زیرساخت‌های درمانی، نیروی انسانی و کادر درمانی قوی در کشور گردشگری سلامت فرصت خوبی برای توسعه دارد.

اخبار مرتبط:

دلالان، گردشگران سلامت را سرکیسه می‌کنند

برنامه‌ریزی برای جذب ۶ میلیون گردشگر سلامت در سال

ورود سالانه یک میلیون گردشگر سلامت به ایران

ایران می تواند سالانه ۱۸ میلیارد دلار از گردشگری سلامت درآمد کسب کند

وزیر بهداشت: دلالان وارد بازار گردشگری سلامت ایران شده‌اند

بازگشت دلالان به بازار گردشگری سلامت ایران

قوانین دست و پا گیر مانع توسعه گردشگری سلامت در ایران است

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها