Generic filters

کمیسیون بهداشت به بنیاد شهید برای واردات تجهیزات پزشکی مجوز داد

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایثارگران توسط بنیاد شهید با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو مجاز و از سود بازرگانی ، حقوقی و عوارض گمرکی معاف شود.

به گزارش ساعت سلامت، سلمان اسحاقی درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت با روسای بنیاد شهید و سازمان غذا و دارو و معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت افزود: قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در نشست امروز مشکل کمبود جدی منابع اعتباری و مجوزها را از مشکلات جدی بنیاد شید اعلام و درخواست کرد اعتباراتی برای بنیاد شهید دیده شود که قابلیت تخصیص داشته باشد.

وی گفت: در مورد مجوزها تاکید شد که قبل از سال 98 بنیاد شهید مجوز واردات و منابع مستقل ارزی برای واردات کالا داشته است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت افزود: رئیس بنیاد شهید در این جلسه اعلام کرد که برخی از تجهیزات پزشکی تولید داخل نه تنها نمی‌تواند نیاز جانبازان قطع نخاعی‌ها و دیگر جانبازان را تامین کند بلکه بسیاری از بیماران نسبت به کیفیت نامناسب آنها گلایه دارند.

اسحاقی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایثارگران شامل انواع ویلچر، تشک های طبی، ارتز و پروتز و اندام های مصنوعی و لوازم مصرفی بهداشتی و درمانی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو مجاز شود.

وی گفت: همچنین قرار شد واردات این کالاها از سود بازرگانی و حقوقی و عوارض گمرکی معاف باشد. این مصوبه برای  گنجاندن در لایحه بودجه 1403 به کمیسیون تلفیق ارائه می شود. این اقدام گام بلند و موثری برای حمایت از جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا است و امیدواریم در کمیسیون تلفیق و صحن علنی هم مورد موافقت قرار گیرد.

اسحاقی افزود: در ادامه نشست سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف شد منابع حاصل از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده فروش فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی را پس از کسر یک درصد مالیات سلامت با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرفا برای تامین یارانه نان و دارو هزینه کند.

وی گفت: در مورد این موضوع بحث و تبادل نظر و در نهایت مقرر شد این موضوع در قالب سه پیشنهاد کارشناسی و برای پیش بینی و گنجاندن در لایحه بودجه 1403 ارائه شود تا بتوان از این دو ظرفیت به خوبی بهره برد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: به طور قطع در صورت عدم توجه و تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد سهم سلامت از یارانه ها در لایحه بودجه سال آینده، در حوزه بهداشت و درمان با بحران ها و مشکلات زیرساختی مواجه خواهیم شد بنابراین ضروری است این موارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها