Generic filters
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

کمردرد علت اصلی ناتوانی انسان؛ 1.7میلیارد بیمار اسکلتی در جهان

کمردرد

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 1.7 میلیارد نفر در دنیا به یکی از انواع بیماری های اسکلتی و عضلانی مبتلا هستند. 150 نوع اختلال از این نوع داریم و کمردرد علت اصلی ناتوانی افراد در جهان است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از وزارت بهداشت، دکتر کوروش اعتماد افزود: نتایج یک مطالعه علمی در سال ۲۰۱۹ نشان داد ۵۷۰ میلیون نفر در دنیا به کمر درد مبتلا هستند و از هر سه نفر این افراد یک نفر به علت ناتوانی به خدمات بازتوانی نیاز دارد.

وی گفت: بیش از دو سوم بیماران مبتلا به پوکی استخوان از فواید تشخیص استئوپروز بی اطلاع هستند. در کشورهای پردرآمد ۴۴۰ میلیون نفر درگیر عوارض این بیماری و ۱.۷۱ میلیارد نفر در جهان به بیماری‌های اسکلتی، عضلانی مبتلا هستند.

اجرای نظام ثبت پوکی استخوان در ایران

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت افزود: یکی مشکلات نظام سلامت در ایران ای است که اختلالات عضلاتی و اسکلتی ثب نمی شود به همین علت طرح نظام ثبت پوکی استخوان (استئوپروز) در کشور ایجاد می‌شود.

وی گفت: افزایش وزن اولین عامل خطر، بیماری‌های شغلی دومین عامل و مصرف دخانیات و بیماری های کلیوی عوامل خطر بعدی بیماری های اسکلتی، عضلانی هستند‌.

دکتر اعتماد افزود: پیشگیری و کنترل بیماری‌های عضلانی. اسکلتی (استئوپروز) هم اکنون یکی از سه برنامه‌ پایلوت دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت است. این بیماری از نظر کمیت درگیر کردن افراد جامعه. قبل از بیماری دیابت قرار دارد . و هرچه سن فرد بالاتر می‌رود درصد ابتلا به بیماری های اسکلتی، عضلانی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان از نظر سال‌های از دست رفته عمر و معلولیت‌ها در کشوری مثل استرالیا رتبه اول را دارد. و با توجه به اینکه دریافت‌های علمی این کشور به نوعی قابل تعمیم یه سایر کشورهاست. می توان از این داده ها در ایران نیز استفاده کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: زنان بیشتر از مردان در معرض خطر بیماری پوکی استخوان قرار دارند. بنابراین در برنامه پایلوت وزارت بهداشت خانم‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بار مالی سالانه بیماری های عضلانی، اسکلتی در آمریکا ۱۷.۹ میلیارد دلار است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها