Generic filters
رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران:

کمبود باطری و لوازم درمان آریتمی قلب، جان بیماران را به خطر انداخته است

جراحی

رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران گفت: کمبود پیس میکر یا همان باطری‌های قلب و تجهیزات درمان آریتمی قلب در کشور زندگی و جان بیماران را به خطر انداخته است.

دکتر زهرا امکانجو در گفت‌وگو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: در زمان حاضر با کمبود شدید باطری‌های قلبی یا همان پیس میکر در کشور مواجه هستیم. علاوه بر آن وسایلی مانند کاتتر که برای درمان اختلال ضربان قلب یا آریتمی قلبی مورد نیاز است نیز به شدت در کشور دچار کمبود است.

وی تاکید کرد: بیماران زیادی با مشکل بلوک قلبی به پزشکان متخصص مراجعه می‌کنند که اگر به موقع برای آن پیس میکر یا باطری قلب استفاده نشود، جانشان را از دست می‌دهند. اما کمبود این وسیله پزشکی ضروری بسیار نگران کننده است و جان این بیماران را به خطر انداخته است.

رئیس انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ادامه داد:‌ برای درمان آریتمی یا اختلال ضربان قلب نیز به یک پکیچ و بسته لوازم پزشکی از جمله کاتتر و کیت هایی نیاز است تا از آنها بتوانیم برای سوزاندن کانون‌های اختلال ضربان قلب یا آریتمی استفاده کنیم. این وسایل نیز در ایران با کمبود شدید مواجه است و به سختی تهیه می‌شود.

وی گفت: با توجه به کمبود این تجهیزات و لوازم پزشکی نامه‌ای اعتراضی را از طرف انجمن الکتروفیزیولوژی قلب ایران به وزارت بهداشت ارسال کردیم که روسای تعداد زیادی از انجمن‌های پزشکی نیز آن را امضا کردند.

امکانجو افزود: نامه فوری دیگری هم امروز با جزئیات بیشتر تهیه و ارسال می کنیم و امیدوارم مسئولان وزارت بهداشت و به خصوص سازمان غذا و دارو و حوزه تجهیزات پزشکی این وزارتخانه با اقدام فوری برای حل این مشکل حاد و رفع کمبود این لوازم وارداتی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها