Generic filters

کد استعلام بیمه سلامت اعلام شد

دکتر محمد مهدی ناصحی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: همه مردم می توانند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه، نوع بیمه و تاریخ انقضای بیمه خود مطلع شوند.

به گزارش ساعت سلامت، با ارسال کد دستوری #۱۶۶۶* سه گزینه برای افراد ارسال می شود که شامل اعتبار بیمه ای، شناسه HID و پزشک خانواده است. در صورت ارسال عدد یک نوع بیمه و اعتبار آن به فرد اعلام می شود. کد 2 یا HID مربوط به اطلاعات پزشکی است که در اختیار پزشک است و در صورت ارسال کد 3 به افراد اعلام می شود که آیا پزشک خانواده برای آنها تعیین شده است یا خیر.

دکتر محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به ایسنا گفته است که بیش از 43 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که شامل بیش از ۲۰ میلیون نفر در صندوق بیمه روستایی،‌17 میلیون نفر در صندوق بیمه همگانی، 5.5 میلیون نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت می شود.

وی افزود: همچنین سایر اقشار شامل مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، اتباع خارجی، خانواده شهدا و افراد مجهول الهویه نیز از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت برخوردار هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۵ دهک اول جامعه به طور کامل و رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و دهک های 5 تا 9 درآمدی نیز از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردار هستند.

ناصحی افزود: در مجموع ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در حوزه سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

107 بیماری زیر پوشش صندوق صعب العلاج

وی گفت: ۱۰۷ بیماری پرهزینه نیز تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت قرار گرفته است، بخش بزرگی از خدمات این بیماران در سامانه‌ها واردشده و جای نگرانی برای این بیماران در خصوص پرداخت هزینه‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین درخصوص آخرین وضعیت پرداختی‌های این سازمان بیمه‌گر به مراکز طرف قرارداد، گفت: پرداختی‌ها به موسسات و مراکز درمانی از ۲ سال گذشته تقریبا به روز است.

بیمه درمان ناباروری

وی درباره پوشش هزینه های درمان ناباروری نیز گفت: بحث جوانی جمعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیمه سلامت در سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این موضوع در نظر گرفته است. ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه عمومی غیر دولتی در بخش‌های غیردولتی و ۹۰ درصد تعرفه مراکز دولتی درمان ناباروری پرداخت می‌شود.

ناصحی همچنین گفت: طرح نسخه الکترونیک نیز هم در سازمان تامین اجتماعی و هم سازمان یبمه سلامت اجرا می شود.

اخبار مرتبط:

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: ۳۳ میلیون ایرانی رایگان بیمه هستند

تعرفه حق بیمه سلامت هر فرد ۱۱۹ هزار تومان تعیین شد

اخاذی سودجویان با جعل عنوان بیمه سلامت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها