Generic filters

کارگروه دارو و تجهیزات پزشکی سازمان بریکس با حضور نماینده ایران تشکیل شد

حمیدرضا اینانلو

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو از ایجاد یک کارگروه ویژه رگولاتوری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بین اعضای سازمان بریکس با حضور نماینده ایران خبر داد.

به گزارش ساعت سلامت، حمیدرضا اینانلو با اشاره به برگزاری نشست اعضای سازمان بریکس، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان بریکس بوده و یکی از موضوعات همکاری این سازمان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: رئیس دوره‌ای بریکس در سال ۲۰۲۴ روسیه است که نشستی را با حضور رگولاتورهای محصولات پزشکی که شامل دارو و تجهیزات پزشکی نیز می‌شود ترتیب داده و در آن به محورهای مشخصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخته شد.

اینانلو گفت: به ‌منظور یکپارچه کردن دیدگاه‌ها و استانداردها در حوزه بازرسی GMP و مباحث بازرسی آنلاین مشترک بین کشورها  مطرح و مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود: یکی دیگر از محورهای مورد بحث، مشارکت و همکاری در زمینه مقابله با داروها و تجهیزات پزشکی با استانداردهای پایین و تقلبی بود که کشورهای مختلف دیدگاه‌ها و روش‌های خود را ارائه دادند.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در این نشست پیشنهاد ایجاد انجمن رگولاتورهای دارویی و تجهیزات پزشکی حوزه کشورهای بریکس نیز مطرح و کشورها نظرات خود را اعلام  کرده، مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود تا در آن استانداردها، قوانین و مقررات، لوازم و رویه‌های لازم به اشتراک گذاشته شود.

بریکس نام سازمانی از کشورها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی آن کشورها یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ساخته شده است.

کشورهای بنیانگذار این سازمان با عضویت شش کشور آرژانتین، اتیوپی، امارات متحده عربی، ایران، عربستان سعودی و مصر در سازمان بریکس از ابتدای سال 2024 موافقت کردند.

منبع: سازمان غذا و دارو

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها