Generic filters
نماینده مجلس:

پزشکان جوان انگیزه‌ای برای ماندگاری در بخش دولتی ندارند

پزشک

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به افزایش مهاجرت اعضای هیات علمی ابراز نگرانی کرد و گفت: انگیزه پزشکان جوان برای ماندگاری در بخش دولتی را از بین بردیم زیرا با تعرفه ثابت نمی شود خدمات با تعرفه شناور را پشتیبانی کرد.

به گزارش ساعت سلامت، محمدعلی محسنی بندپی در مورد موضوع ناعدالتی در پرداخت حقوق و دستمزد در رشته‌های مختلف پزشکی با بیان اینکه قوی ترین انگیزه ها، انگیزه های مادی است، گفت: تعداد اندکی از پزشکان درآمدهای بالایی دارند و درآمد اغلب آنها در حد متوسط و پایین است در حالی که با تورم 40 درصدی مواجه هستیم.

وی افزود: اصلاح تعرفه ها نخستین اقدام و گامی است که باید برای بهبود وضعیت پزشکان عمومی برداشته شود، اگر اصلاح تعرفه ها محقق شود درآمد بیمارستان ها افزایش و زمان پرداخت ها کاهش می یابد.

نماینده نوشهرادامه داد: برخی از پزشکان عمومی انتقاد دارند که با درآمدهای پایین امکان فعالیت در این حوزه را ندارند البته برخی از پزشکان هم به کلانشهرها به ویژه پایتخت مهاجرت می کنند تا با فعالیت در بخش خصوصی بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند و برخی دیگر راهی کشورهای خارجی می شوند در حالی که کشور بابت تحصیل این افراد هزینه های زیادی را متحمل شده است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در اورژانس طالقانی چالوس نسخ آدرماه در شهریورماه پرداخت و پرداخت ها 8 ماه تاخیر داشته و حتی در بخش خصوصی هم با تاخیر در پرداخت ها مواجه هستیم.

محسنی بندپی با انتقاد از اینکه مهاجرت اعضای هیات علمی افزایش یافته است، گفت: متاسفانه انگیزه های نسل جوان برای ماندگاری در بخش دولتی را از بین بردیم و ضروری است که در این رابطه اقدام و گام علمی جدی برداشته شود زیرا با تعرفه ثابت نمی شود خدمات با تعرفه شناور را پشتیبانی کرد.

منبع: خانه ملت

اخبارمرتبط:

برخی مسئولان دنبال بیگاری کشیدن از پزشکان هستند

پزشکان جوان امکان ازدواج و تامین مسکن ندارند/تبدیل مطب‌ها به کافی‌شاپ و آرایشگاه

تعرفه های پزشکی مصوب دولت را اجرا نمی کنیم

موج مهاجرت پزشکان به مرز بحران رسیده است/ حداکثر ۱۰ درصد پزشکان پردرآمد هستند

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها