Generic filters
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه طرح دارویار از جیب مردم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه، رقم بودجه اجرای طرح دارویار را از ۱۰۵ همت به ۶۵ همت کاهش داد، ۴۰ هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت دارو را مردم باید از جیب خود بدهند.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از تسنیم، فاطمه محمدبیگی اظهار گفت: اقتصاد سلامت امروز به یکی از چالشی‌ترین مباحث حکمرانی کشور تبدیل شده و به نظر می‌رسد که سازمان برنامه و بودجه به اقتصاد سلامت اولویت ندادند و البته مسئله استانی نیست،‌ بلکه کشوری است.

وی با اشاره به مشکلات تامین دارو، درمان و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: برای جبران حذف ارز ترجیحی حوزه دارو باید 105 هزار میلیارد تومان تخصیص و سازمان‌های بیمه‌گر داده می‌شد تا بتوانند مابه‌التفاوت قیمت دارو را تامین کنند که در نهایت دارو به دست مصرف‌کننده با قیمت مشابه قبل یا قیمت تعدیل‌یافته برسد.

محمدبیگی اضافه کرد: این موضوع را اعلام کردیم و گفتیم که تا خردادماه می‌توان دارو را تامین کرد. از این به بعد بحث دارو به مشکل مبدل خواهد شد، چرا که مجبوریم هزینه دارو را از جیب مردم پرداخت کنیم که موجب می‌شود قیمت دارو بالا برود. بنابراین شرکت‌های بیمه‌ای، داروسازان، داروخانه و آزمایشگاه‌داران مجبورند با قیمت بالا و نقد دارو تهیه کنند و سطح خدمات به مردم عادی و ایثارگران کاهش پیدا می‌کند.

کمبود تخت بیمارستانی در قزوین

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به کمبود منابع دولتی در حوزه سلامت استان قزوین گفت: سرانه تخت بیمارستانی، سرانه توزیع پزشک و سرانه درمانی پایین است و استان قزوین نسبت به استان‌های دیگر خدمات درمانی دولتی کمتری دارد؛ در حالی که خدمت‌گیرنده زیادی داریم.

محمدبیگی با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی در قزوین بیشتر از بیمارستان‌های دولتی هستند، گفت: دومین رتبه سرانه بیمارستان‌های بخش خصوصی را در کشور داریم و به همین خاطر کوچک‌ترین عدم ارائه خدمت در بخش خصوصی می‌تواند امنیتی شود و خودش را نشان دهد.

وی افزود: اگر بیمارستان‌های خصوصی می‌خواهند در حکمرانی سلامت این استان مشارکت داشته باشند، ما هم شرط و شروطی برای آنها داریم. همه‌چیز با قانون حل نمی‌شود و خیلی از مسائل با مفاهمه، دور هم نشستن و با قرارهایی که بین خودمان می‌گذاریم، حل می‌شود.

محمدبیگی با اشاره به حضور 2 تا 3 هزار نفر ایثارگر در استان قزوین گفت: از این تعداد 200 تا 300 نفر ایثارگر بدحال داریم. آیا نمی‌توانیم به این تعداد خدمت ارائه کنیم؟ بیمارستان بخش خصوصی باید پای کار بیایند و از جایگاه مسئولیت اجتماعی مشارکت کنند که این موضوع در قانون آمده است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها