Generic filters
معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت:

پرداخت بالای 140 میلیون تومان به پزشکان پر کار در مناطق محروم

معاون توسعه منابع  و مدیریت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سقف پرداختی پزشکان در وزارت بهداشت برداشته شده است. اگر پزشکانی در مناطق محروم به صورت تمام وقت کار کنند و به تعداد زیادی از بیماران خدمات رسانی کنند کارانه های 140 میلیون تومانی و بالاتر هم می توانند بگیرند.

به گزارش خبرنگار ساعت سلامت، دکتر بهروز رحیمی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: دستمزد و حقوق نجمومی ندارد اما پرداخت ها عملکردی است و هر چقدر خدمات پزشکان بیشتری باشد دریافتی آنها نیز بیشتر خواهد بود و سقفی ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره میزان هزینه کرد وزارت بهداشت برای اجرای قانون جوانی جمعی افزود: ما معتقدیم که با وجود خدمات قابل توجه وزارت بهداشت برای اجرای قانون جوانی جمعیت اما بودجه و اعتباری برای این کار به وزارت بهداشت داده نشده و از طریق جا به جایی منابع از جاهای دیگر این خدمات ارائه می شود.

رحیمی درباره عملکرد وزارت بهداشت در حوزه ساخت بیمارستان گفت: در دولت سیزدهم تاکنون 15 هزار تخت بیمارستانی ساخته شده و تعداد تخت های بیمارستانی کشور به حدود 150 هزار  تخت رسیده است. حدود 7 هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز در حال ساخت است و تا تعداد تختهای بیمارستانی ساخته شده تا پایان امسال در این دولت به 22 هزار تخت می رسد.

وی افزود: ۷۹ طرح درمانی به زودی افتتاح می شود. علاوه بر دو بیمارستان بزرگ غذیر و مهدی کلینیک که بعد از سالها در تهران افتتاح شدند، بین ۸ تا ۱۰ بیمارستان هزار تختخوابی دیگر نیز در تبریز، مازندران، اردبیل، تهران، شیراز، همدان و خوزستان در دست ساخت، طراحی و تأمین مالی آنها انجام شده است.

4040 طرح بهداشتی

معاون توسعه منابع وزارت بهداشت  گفت: در حوزه بهداشت نیز طرح 4040 در حال اجراست و تا پایان این دولت 4040 پروژه بهداشتی در کشور به بهره برداری می رسد. این پروژه ها شامل مراکز جامع سلامت روستایی، پایگاه های سلامت شهری، خانه های بهداشت، آزمایشگاه و محل زیست پزشکان است.

وی افزود: سالها از حوزه بهداشت غاقل بودیم و دراین حوزه عقب ماندگی داریم. در این بخش تفاهم نامه ۴۰۴۰ را داریم؛ به شکلی که ذیل این طرح، ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی شامل مراکز آموزش بهورزی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری، مراکز جامع خدمات روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، آزمایشگاه مرکزی، زیست پزشک و… ساخته و افتتاح می‌شوند. از این ۴۰۴۰ پروژه تاکنون به لطف خداوند نزدیک به ۱۶۶۰ پروژه تعیین تکلیف و تحویل داده شده است و ۳۴۰ پروژه هم همین روزها افتتاح می‌شود.

رحیمی ادامه داد: از این تعداد 1660 پروژه افتتاح، 340 پروژه آماده افتتاح و 2 هزار پروژه در سراسر کشور تحویل شد، دو هزار بهروز نیز جذب شده است. چندین سال از حوزه بهداشت غافل بودیم و باید به زیرساخت‌های آن توجه کافی کنیم و باید جبران کنیم. 115 طرح آموزشی و رفاهی نیز افتتاح شده و تا پایان سال 350 طرح آموزشی دیگر از جمله خوابگاههای متاهلان و محیط های ورزشی افتتناح می شود.

وی گفت: سیاست دولت اتمام طرح های نیمه کاره است و منابع آن از منابع سفرهای استانی رئیسی جمهوری و ردیف های بودجه اختصاصی  تامین می شود.

رحیمی ادامه داد:‌ حدود ۱۶ کلینیک تخصصی، بیش از ۵۲ پایگاه و مرکز فوریت‌های پزشکی و بیش از ۱۶ مرکز درمان ناباروری تحویل داده شد که برای موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهمیت ویژه داشت.

پرستاران در اولویت استخدام وزارت بهداشت

وی گفت: بیش از ۵۸۰ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت فعایت دارند. 25 هزار نفر نیز در آزمون استخدامی جدید جذب می شوند که پرستاران در این آزمون در اولویت استخدام هستند و سهمیه ویژه ای برای آنان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه منابع وزارت بهداشت گفت:‌ تورم حوزه سلامت از تورم عمومی بالاتر است و گر چه بودجه یک درصد ارزش افزوده برای حوزه سلامت پایدار شد اما کمبود منابع حوزه سلامت مشکل مهم و جدی این حوزه است.

پرداخت تعرفه های پرستاری از طریق بیمه ها

رحیمی افزود:‌ تعرفه خدمات پرستاری از طریق بیمه‌ها پرداخت می‌شود و شیوه‌نامه جدید پرداخت آن به‌زودی برای اصلاح اشکالات تعرفه خدمات پرستاری ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت:. دو کار خیلی خوب اتفاق افتاده است از جمله اینکه در جامعه ایثارگری قریب به 70 هزار نفر تبدیل وضع شده اند. همچنین مجوز استخدام 25 هزار نفر از اقدامات خوبی بود که انجام شد. این تعداد هم برای بهداشت است و هم درمان و هم فوریت های پزشکی. با این آزمون استخدامی نیروهای موقتی در فوریت های پزشکی نهایی می شود و بخش زیادی از کمبود نیروی انسانی که چندین سال در حوزه بهداشت بود، مرتفع خواهد شد.

وی افزود: اصلاح محاسبه اضافه کار پیشنهاد جدیدی بود که دادیم. ساعات اضافه کار بسیار متفاوت است و امیدواریم که سازمان اداری استخدامی به این پیشنهاد جدی تر نگاه کند. همچنین پنج برنامه تحویلی را تحت عنوان بازنگری استانداردها شروع کردیم که کمک می کند بعد از چند سال بازنگری سهم بهره وری را بالاتر ببرد و از نیروهای چند مهارتی و حد واسط، بیشتر استفاده کنیم.

رحیمی گفت: اصلاح چارت سازمانی متناسب با زیرساخت ها را در ستاد وزارت بهداشت داریم. از سال 92 این چارت مورد بازنگری قرار نگرفته است. آیین نامه های مالی دانشگاهها نیز به منظور شفافیت اصلاح شده است.

وی افزود: گر چه وزارت بهداشت متولی نظام سلامت است اما 70 سازمان دراین حوزه دخالفت دارند و شاید 25 درصد اختیار رفتاری در حوزه سلامت در دست وزارت بهداشت است. شرکای زیادی از جمله تامین اجتماعی، سازمان برنامه‌،‌موسسات خیریه و … در نظام سلامت تاثیرگذارند.

اخبار مرتبط

۴ بیمارستان هزار تختخوابی جدید در حال ساخت است

۷۵ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی هزینه شد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها