Generic filters

وزیر بهداشت به نماینده مجلس پست وزارتی داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر فاطمه محمدبیگی، رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را به عنوان عضو کارگروه راهبری کشوری طرح نسخه الکترونیک منصوب کرد.

به گزارش ساعت سلامت، در حکمی که بهرام عین اللهی وزیر بهداشت برای عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صادر کرده آمده است:

سرکار خانم دکتر فاطمه محمدبیگی

رییس محترم کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

در راستای اجرای جز (1) بند (ی) تبصره (17) قانون بودجه کشور سال 1401 و ماده (5) ضوابط اجرایی طرح نسخه الکترونیک مصوب سال 1401 و نیز برای سیاست گذاری و تصمیم گیری در خصوص برنامه ریزی، اجرا و پایش طرح مذکور، به موجب این ابلاغ سرکارعالی به عنوان «عضو کارگروه راهبری کشوری طرح نسخه الکترونیک» منصوب می شوید.

امید است با استعانت از پیشگاه حضرت حق و بهره­ گیری از تخصص و تجارب خود، با همکاری و هماهنگی مؤثر با سایر اعضا کارگروه در راستای نیل به اهداف مورد نظر و انجام امور محوله، موفق و مؤید باشید.

محمدبیگی کیست؟

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین و آبیک و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ماههای گذشته نسبت به مشکلات کمبود دارو و تامین نشدن بودجه طرح دارویاری حساس بود و برای افزایش بودجه طرح دارویاری از 69 میلیارد تومان به 105 میلیارد تومان تلاش می کرد.

وی همچنین از کم کاری و احتکار دارو در برخی شرکتهای دارویی انتقاد کرد و گفته است: برخی شرکت‌های دارویی همراهی ضعیفی در تولید داروها دارند به گونه‌ای که مواد اولیه را انبار کرده تا بتوانند تولیدات را به قیمت روز ارز که لحظه‌ای رشد دارد به بازار عرضه کنند؛ افزایش قیمت ارز و دلار، احتکار دارویی را دنبال داشته که به قیمت جان بیماران تمام می‌شود.

محمدبیگی دی ماه پارسال در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت گفته بود: منابع اختصاص داده شده برای بخش سلامت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بسیار کم دیده شده و پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست و در صورت تصویب این لایحه سال آینده سال خوبی برای نظام سلامت و به خصوص حوزه دارو نخواهد بود.

وی افزود: بررسی لایحه بودجه سال آینده نشان می دهد. بودجه های بخش سلامت ضعیف است و اعتبارات لازم دیده نشده است. اعتباراتی برای ویزیت الکترونیک و نسخه الکترونیک دیده شده اما در مجموع میزان اعتبارات حوزه سلامت کم است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها