Generic filters
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد

هشدار رشد مصرف گل و شیشه در بین جوانان/ مدیریت اقتضایی مصرف مواد مخدر سنتی لازم است

علی اصغر عنابستانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش قیمت مواد مخدر سنتی مثل تریاک جوانان را به سمت مصرف بیشتر گل و شیشه سوق داده است. وضعیت نگران کننده است و مسئولان باید ساده انگاری این مساله را کنار بگذارند. شاید لازم باشد به سمت مدیریت اقتضایی مواد مخدر سنتی برویم.

به گزارش ساعت سلامت، علی اصغر عنابستانی افزود: مواد مخدر سنتی همچون تریاک در یکسال گذشته افزایش قیمت داشته و کمیاب شده است، به همین دلیل مصرف کنندگان به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی گُل و شیشه روی بیاورند .

نماینده مردم سبزوار افزود: افزایش قیمت تریاک و سایر مواد مخدر سنتی گرایش به مصرف گُل و مواد مخدر صنعتی دیگر که قابل کشت در منازل و گلدان‌ها است را افزایش داده و آثار جانبی و خطرات اجتماعی آن به مراتب بیشتر از سایر مواد است؛ باید اطلاع رسانی دقیقی در خصوص این مسئله صورت پذیرد و هر چه سریعتر تدبیری اندیشیده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس یازدهم ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی باید تدابیر ویژ‌ه‌ای برای این مسئله در نظر بگیرند؛ شاید به لحاظ ساختار اجتماعی ضرورت پیدا کند به سمت مدیریت اقتضایی مواد مخدر سنتی در کشور پیش برویم .

رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: رشد مصرف مواد مخد‌ر به قیمت نابودی نیروی انسانی تمام می شود آن هم در کشوری که به سرعت به سمت سیاهچاله جمعیتی پیش می‌رود.

ساده انگاری مسئولان مصرف گل را افزایش داده است

عنابستانی با انتقاد از عوارض ساده انگاری نسبت به مصرف مواد مخدر گُل، یادآور شد: در جامعه نسبت به مصرف مواد مخدر گُل  ساده انگاری وجود دارد که نشأت گرفته از گیاهی بودن آن است در صورتی که عوارض جسمی و روانی آن چه بسا بیشتر از مواد مخدر صنعتی است .

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تا امروز عوارض مصرف گل در کشور به صورت جدی مطرح نشده ولی باید تدابیر سازنده‌ای در خصوص این مسئله در نظر گرفته شود تا از دسترسی آسان به این ماده مخدر در کشور جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کشفیات گُل به دلیل کشت گلخانه‌ای آن چندین برابر شده است باید تدابیر سازنده‌ای از سوی نهادهای متولی در این مسئله اندیشیده شود.

وی افزود: در شأن کشور ما نیست که هر ساله تعداد زیادی شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشد و باز شاهد قربانی شدن جوانان و خانواده‌های آنان به واسطه جنگ خاموش اعتیاد باشیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط:

کنترل فروش روان‌گردان‌ها و مواد مخدر در فضای مجازی از دست مسئولان خارج شده است

افزایش جرم‌های پنهان به علت گران شدن مواد مخدر در ایران

خسارت ۱۰ میلیارد دلاری اعتیاد در ایران/ دولت مصرف مواد مخدر را قانونمند کند

کوکائین ۴ میلیون تومانی از آمریکای جنوبی رسید

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها