Generic filters
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

‌قیمت‌های دستوری موجب افت کیفیت دارو می‌شود/ تعرفه‌های پزشکی با هزینه‌ها همخوانی ندارد

محمدعلی محسنی بندپی

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس قیمت های دستوری را موجب افت کیفیت دارو در کشور دانست و گفت: تعرفه های پزشکی نیازمند اصلاح است و بی توجهی به این موضوع مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی گفت: هر صنعتی که دخل و خرجش با هم نخواند محکوم به شکست و ورشکستگی است و هم اکنون در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با مشکل مواجه هستیم و اگر به دنبال راهکار حل مشکلات هستیم افزایش تعرفه ها امری مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه منظور از افزایش تعرفه ها افزایش پرداختی از جیب مردم نیست، افزود: در این رابطه نباید از جیب مردم هزینه کرد و اگر سازمان‌های بیمه‌گر قوی داشته باشیم به مردم فشاری وارد نمی‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: بی شک قیمت های دستوری افت کیفیت داروها را در پی خواهد داشت و به طور قطع اگر بیمه ها پای کار نیایند با افت کیفیت داروها مواجه خواهیم شد و اگر دولت لایحه‌ای را در این رابطه ارسال و نسبت به اصلاح تعرفه ها اقدام شود گام موثری خواهد بود.

وی ادامه داد: تعرفه ها در طول سال ثابت اما هزینه‌ نهاده‌های تولید صعودی در حال افزایش است بنابراین اگر نسبت به اصلاح تعرفه ها اقدام نشود مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران باید تشویق به سرمایه گذاری در بیمارستان های خصوصی شوند، افزود: می توان با حمایت بیمه ها خدمات دهی بیمارستان های خصوصی را گسترش داد و بیمه ها هم باید به تعهداتشان در قبال بیمارستان ها عمل کنند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها