Generic filters
رئیس اداره بیماریهای عضلانی، اسکلتی وزارت بهداشت:

نیمی از زنان بالای 50 سال پوکی استخوان دارند

پوکی استخوان

رئیس اداره بیماریهای عضلانی، اسکلتی دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۶ درصد زنان و ۲۸ درصد مردان بالای ۵۰ سال کشور دچار پوکی استخوان هستند.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایرنا، فاطمه حاجی ولی زاده افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در کشور پوکی استخوان در ۲۰ تا ۵۰ درصد موارد ناشی از شکستگی های وارد شده بر فرد باعث مرگ و میر می شود و بیش از ۱۷۰ هزار مورد شکستگی ناشی از این بیماری در کشور اتفاق می افتد.

وی گفت: این بیماری در ۸۰ درصد موارد باعث عدم توانایی فرد شده و در ۵۰ درصد دیگر موارد باعث مشکل در راه رفتن و استفاده از عصا و کمک دیگران می شود.

رئیس اداره بیماریهای عضلانی، اسکلتی دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیماری پوکی استخوان برای جلوگیری از آن و حفظ سلامت استخوانها مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین، کلسیم، ویتامین D بسیار ضروری است.

ولی زاده افزود: فعالیتهای بدنی منظم و خودداری از مصرف دخانیات نیز می تواند استخوان ها را در برابر پوکی استخوان محکم کرده و از عوارض جبران ناپذیر آن بر سلامت جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۰ درصد (بیش از دو سوم) زنانی که در معرض خطر پوکی استخوان و شکستگی هستند برای تشخیص پوکی استخوان مراجعه نکردند و اقدامات تشخیصی برایشان انجام نشده است.

مطالعات نشان می دهد، فاز اولیه درمان حداقل ۳ یا ۵ سال طول می‌کشد و مهم است که افراد بدانند باید درمان خود را کامل کنند تا نتیجه مناسب بگیرند.

خبرنگار: رقیه نوری

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها