Generic filters
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی:

نمایشگاه ایران هلث باید به تعویق بیفتد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: نمایشگاه ایران هلث به علت تخلفات متعدد مجری آن قطعا باید به تعویق بیفتد. سه تشکل اصلی تجهیزات پزشکی کشور به جد خواستار تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه هستند و بی توجهی به این خواست تبعات ناگواری خواهد داشت.

عبدالله مستعلی پور در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه سودآوری و بعد تجاری برای مجری و برگزار کنندگان آن نبوده است. قرار بود این نمایشگاه محلی برای نشان دادن توانمندی تولیدکنندگان داخلی و معرفی نوآوری های این حوزه در ایران و جهان باشد اما سالهاست این هدف فراموش و گم شده است.

برخورد گستاخانه با شرکت های تجهیزات پزشکی

وی گفت: متاسفانه چند سالی است مجریان نمایشگاه ایران هلث این هدف ملی را فراموش کرده اند و عمدتا به سمت کسب درآمد و سودآوری خود منحرف شده اند. اگر شرکت سهامی نمایشگاه ها به وظیفه ذاتی خود به درستی عمل می کرد و اجازه نمی داد که مجری نمایشگاه ایران هلث به شکل فعلی گستاخانه با شرکت های تجهیزات پزشکی برخورد کند این مشکلات به وجود نمی آمد.

یک میلیارد تومان هزینه شرکت در نمایشگاه ایران هلث

وی با بیان انتقادات خود از مجری نمایشگاه ایران هلث افزود: از نظر مسائل مالی مجری نمایشگاه شفافیت ندارد. قیمت کف غرفه های نمایشگاه را خیلی بالا اعلام کرده است. قیمت هر مترمربع یک غرفه معمولی در نمایشگاه ایران هلث حداقل 500 هزار تومان تعیین شده است و قیمت یک غرفه معمولی بیش از 500 میلیون تومان است. غرفه های خاص یک میلیارد تومان تمام می شود. علاوه بر آن مجری نمایشگاه مبالغ هنگفتی با عناوین مختلف از جمله اسپانسری، بسته خاص یا بسته تکمیلی به شرکت ها تحمیل می کند.

مستعلی پور گفت: این موارد همگی تخلفات آشکار مجری نمایشگاه ایران هلث است. اگر قرار باشد یک شرکت تجهیزات پزشکی غرفه ای را در نمایشگاه ایران هلث با مبالغی بالای یک میلیارد تومان اجاره کند و حضور او در نمایشگاه منفعتی برایش نداشته باشد طبیعی است که شرکت نمی کند.

تخلفات مجری نمایشگاه ایران هلث

وی گفت: شورای سیاستگذاری نمایشگاه ایران هلث متشکل از نماینده وزارت بهداشت، وزارت صنعت و تشکل های تجهیزات پزشکی، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه هاست. بر اساس مصوبه این شورا باید یک سالن برای شرکت های آزمایشگاهی و دندانپزشکی اختصاص داده شود که مجری این کار را انجام نداده است.

مستعلی پور افزود: همچنین قرار بود سالن های نمایشگاه ایران هلث به صورت کالا محور باشد که این اتفاق هم نیفتاده است. قرار بود به هیچ تشکلی سالن مجزا داده نشود اما این کار را انجام داده اند. همه اینها تخلفات آشکار مجری نمایشگاه ایران هلث است و متاسفانه افرادی هم هستند که در این کشاکش به دنبال تمامیت خواهی هستند و فکر می کنند فقط خودشان تولیدکننده هستند. رفتار آنها به تولیدکنندگان دیگر آسیب زده است و باعث شده در حق آنها اجحاف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: نمایشگاه ایران هلث در سالهای اخیر به هیچ وجه نتوانسته توانمندی های داخل کشور را در حوزه تجهیزات پزشکی به دنیا معرفی کند. زمانی این اتفاق می افتد که یک مجری قوی این نمایشگاه را برگزار کند. اکنون مجری ایران هلث این توانمندی را ندارد که تولیدکنندگان قوی خارجی را به این نمایشگاه بیاورد.

به نام بین المللی اما در عمل داخلی

مستعلی پور گفت: این مشکلات باعث شده هر کس نمایشگاه ایران هلث را می بیند می گوید این نمایشگاه اصلا بین المللی نیست بلکه یک نمایشگاه داخلی است. نمایشگاه بین المللی زمانی است که همه کشورها در آن حضور داشته باشند. برگزاری چنین نمایشگاهی از توان مجری فعلی آن خارج است.

وی ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی صرفا به دنبال منافع شرکت های عضو خود است و هیچ چشمداشت و خواسته ای برای خود ندارد. خواسته این انجمن این است که تخفیف هایی برای شرکت های تولید کننده گرفته شود و این تخفیف ها بین شرکت ها تقسیم شود. اگر هم مبلغی گرفته شده قطعا برای اعضای انجمن هزینه شده است. اگر مطلبی در این زمینه از سوی مجریان نمایشگاه بیان شود کذب محض است. چنین ادعاهایی می تواند به صورت حقوقی پیگیری شود.

سوء استفاده از لوگوی انجمن ها

وی افزود: مجری نمایشگاه بدون اجازه لوگوی انجمن تولیدکنندگان و عکس اعضای هیئت مدیره این انجمن را در تبلیغات نمایشگاه ایران هلث استفاده کرده است. این اقدامات خلاف مجری نمایشگاه، برای اعضای انجمن تولیدکنندگان ابهام ایجاد کرده است در حالی که هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان مجوزی برای این کار به مجری نمایشگاه نداده است.

مستعلی پور گفت: در حق اعضای انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایران اجحاف شده است. به خصوص اینکه زمان کافی برای تبلیغات نداشته ایم، درخواست قطعی ما این است که برگزاری نمایشگاه ایران هلث به تعویق بیفتد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: مجوز برگزاری نمایشگاه ایران هلث 21 اسفند پارسال صادر شده است. اولین جلسه شورای سیاستگذاری این نمایشگاه 21 فروردین تشکیل شد و قرار است سوم خرداد این نمایشگاه برگزار شود.اگر یک شرکت خارجی بخواهد در این نمایشگاه شرکت کند حداقل دو ماه زمان می برد. تولید کنندگان داخلی هم باید برنامه ریزی کنند و در این فرصت کم اصلا امکانپذیر نیست. اگر قرار باشد نمایشگاه در سطح داخلی برگزار شود، چه لزومی دارد اسم آن را نمایشگاه بین المللی بگذاریم.

زمان نامناسب نمایشگاه ایران هلث

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: با وجود این مسائل، اکثر شرکت های عضو انجمن تولیدکنندگان در همراهی با این انجمن اعلام کرده اند که با این شرایط در نمایشگاه ایران هلث بیست و چهارم شرکت نمی کنند و بسیاری از شرکت ها ثبت نام نکرده اند.

وی افزود: اگر با شرایط فعلی نمایشگاه ایران هلث برگزار شود، قطعا نمایشگاه بی کیفیتی خواهد بود. وقتی اکثر تولیدکنندگان داخلی شرکت نکنند، برگزاری نمایشگاه چه معنایی دارد. بازدیدکنندگان چه چیزی را در نمایشگاه بینند. اگر تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نباشند، اساس برگزاری نمایشگاه ایران هلث زیر سوال می رود و قطعا تبعات بسیار زیادی در آینده خواهد داشت. ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش بینی زیادی رخ دهد. متضرر اصلی نیز شرکت سهامی نمایشگاهها و مجری نمایشگاه ایران هلث خواهد بود.

مستعلی پور گفت: شرکت سهامی نمایشگاهها باید با درایت جلوی تخلفات مجری نمایشگاه را بگیرد و به درخواست اصلی سه تشکل اصلی حوزه تجهیزات پزشکی که به تعویق افتادن زمان برگزاری نمایشگاه ایران هلث است، توجه کند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها