Generic filters
مدیرعامل بنیاد دستان مهربان:

مهمترین مشکل زنان سرپرست خانوار نگاه جامعه به آنهاست

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان گفت: مهمترین مشکل خانواده های فقیر این است که امیدی به آینده ندارند و باور ندارند که می توانند از چرخه فقر خارج شوند. زنان سرپرست خانوار نیز حرف هایی را می شنوند و تقاضاهایی از آنها می شود که بسیار برایشان سنگین است.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر زهرا یوسفی در نشست خبری در محل بنیاد دستان مهربان افزود: بنیاد دستان مهربان از سال 86 با هدف کمک به خانواده های نیازمند، توانمندسازی اقشار آسیب پذیر شامل زنان و کودکان نیازمند ایجاد شد و هم اکنون حدود 15 هزار نفر از زنان و کودکان نیازمند در سراسر کشور تحت پوشش این بنیاد هستند.

وی گفت: خدمات بنیاد دستان مهربان بسیار متنوع است. یکی از این خدمات اهدای سبد کالا به صورت ماهانه به خانواده های نیازمند است. این سبد شامل اقلام مختلفی از مواد غذایی مثل برنج، شکر، روغن، چای، ماکارونی، رب، سویا، مرغ، گوشت، ماهی و مواد شوینده است.

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان اضافه کرد: علاوه بر آن با ایجاد 7 درمانگاه در شهرهای مختلف از جمله تهران، کرج، قم، ساری، تبریز، زاهدان خدمات پزشکی، روانپزشکی، دندانپزشکی، تغذیه و طب سوزنی به صورت رایگان به افراد تحت پوشش ارائه می شود.

وی افزود: برای اشتغال افراد نیازمند نیز کارگاههای مختلفی مانند کارگاه خیاطی ( دو کارگاه در تهران)، چرم دوزی (البرز)، فرش دستباف (مراغه). پرورش قارچ (ساری)، گلیم بافی ( کرمانشاه)، عروسک سازی و زیورآلات ( قم) و محصولات دکوری ( شاهرود) ایجاد شده است.

یوسفی گفت: محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار از سوی بنیاد دستان مهربان خریداری می شود و با اقدامات بازاریابی به فروش می رسد.

ساخت مدارس دستان مهربان

وی گفت: برای اینکه زنان سرپرست خانوار بتوانند با خیال آسوده سر کار بروند در شهرهای تهران، ساری، کرج، تبریز مراکز نگهداری از کودکان آیندگان تاسیس شده است. در این مراکز کودکان 3 تا 6 سال زنان سرپرست خانوار نگهداری می شود.

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان با اشاره به پروژه های عمرانی این نهاد خیریه گفت: تاکنون 7 مدرسه در نقاط مختلف کشور راه اندازی کرده ایم که شامل بزرگترین مدرسه اتیسم کشور در اصفهان، هنرستان کشاورزی مراغه، دبستان هوشمند محمود آباد فارس، دبستان مراغه، مدرسه وینه بهاران، مدرسه پده ای ایرندگان و مدرسه زبان ایرندگان است.

وی افزود: دو مدرسه شبانه روزی نیز در استان سیستان و بلوچستان در شهرهای زاهدان و خاش توسط بنیاد دستان مهربان تاسیس شده است. علاوه بر آن 20 مدرسه زنجیره ای در استان سیستان و بلوچستان در حال احداث است.

تامین کانکس 25 میلیون تومانی برای زلزله زدگان خوی

دکتر یوسفی گفت: بنیاد دستان مهربان بعد از زلزله خوی برای کمک به زلزله زدگان و تامین کانکس برای آنها وارد  عمل شد زیرا زندگی در چادر در سرمای خوی واقعا طاقت فرساست. هزینه هر کانکس حدود 25 میلیون تومان است. تاکنون 15 کانکس ارسال کرده ایم و با کمک خیرین تعداد بیشتری کانکس به مناطق زلزله زده خوی ارسال می شود.

زباله گردی اوج آرزوی کودکان فقیر

وی افزود: به جز فقر و نداری بزرگترین مشکل خانواده های فقیر و به خصوص کودکان نیازمند، فقر فرهنگی است. بسیاری از آنان امیدی به خروج از این وضعیت زندگی ندارند. خودباوری در آنها برای اینکه بتوانند این چرخه فقر را بشکنند وجود ندارد. اوج آمال بسیاری از این کودکان این است که زباله گرد بشوند.

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان گفت: بسیاری از این کودکان و زنان نیازمند می گویند هیچ کس صدای ما را نمی شنود. در مواردی زنان نیازمند مورد تعرض قرار می گیرند و کودکان نامشروع به دنیا می آورند. کودکانی که حتی اگر شناسنامه داشته باشند با مشکلات زیادی بزرگ می شوند. سرپرست آنها زنی است که خودش به ایدز، هیاتیت و بیماری های جسمی و روانی متعددی مبتلاست.

تجاوز روی پل هوایی

یوسفی گفت: در بسیاری از حاشیه شهرها آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است. در همین تهران در حاشیه شهر، پل هوایی وجود دارد که به عابران آن تجاوز می شود. بسیاری از  فرزندان اتباع خارجی در اطراف تهران برای ثبت نام در مدرسه مشکلات جدی دارند و آنها را ثبت نام نمی کنند.

وی افزود: بنیاد دستان مهربان سالانه با حمایت خیرین از سراسر کشور حدود 150 میلیارد تومان برای کمک به زنان و کودکان نیازمند هزینه می کند. در گذشته قانونی داشتیم که اگر افراد به نهادهای خیریه کمک می کردند به عنوان مالیات آنها محاسبه می شد. اما اکنون این موضوع  فقط در صورت پرداخت به کمیته امداد و بهزیستی قابل قبول است. این تصمیم ضربه بزرگی به نهادهای خیریه زده است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها