Generic filters

معاون وزیر بهداشت: تعرفه‌های پزشکی سال آینده باید 45 درصد افزایش پیدا کند

دکتر سعید کریمی

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: سال گذشته شورای عالی بیمه افزایش 40 درصدی تعرفه های پزشکی را تصویب کرد اما در نهایت افزایش 25 درصدی در دولت مصوب شد. اگر ناهمخوانی تعرفه‌ها و هزینه ها اصلاح نشود به پاشنه آشیل تبدیل می شود بنابراین تعرفه های پزشکی سال آینده حداقل باید 45 درصد افزایش یابد.

به گزارش ساعت سلامت، سعید کریمی با انتقاد از ناهمخوانی تعرفه‌های پزشکی با هزینه‌ها و همچنین لزوم تقویت بیمه‌ها جهت پوشش تعرفه‌ها، گفت: برای سال آینده حدود ۴۵ یا ۴۶ درصد افزایش تعرفه پزشکی را مدنظر داریم اما باید منتظر برگزاری جلسات مرتبط باشیم تا عدد نهایی اعلام شود.

وی ادامه داد: احتمالا هفته آینده جلسه شورای عالی بیمه سلامت در این زمینه برگزار شود تا درصد افزایش تعرفه های پزشکی که در شورای معینِ آنها بررسی شده است، اعلام شود و اگر میزان رشد تعرفه های پزشکی برای سال آینده در این شورا تصویب شد به سازمان برنامه و بودجه ارائه می شود که البته امیدواریم تعرفه مصوب در شورای عالی بیمه، کمتر نشود.

معاون وزیر بهداشت گفت: از تعرفه پزشکی مصوب در شورای عالی بیمه سال قبل، ۱۵درصد کاهش یافت. در واقع سال قبل ۴۰ درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شده بود که فقط ۲۵ درصد آن در سازمان برنامه بودجه و در نهایت هیئت وزیران تصویب شد.

وی تاکید کرد: با توجه به تورم امسال و آن ۱۵ درصد حذف شده سال قبل، به نظر می‌رسد افزایش تعرفه های پزشکی سال آینده نباید کمتر از ۴۰ درصد امسال باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تقویت بیمه‌ها برای پوشش تعرفه‌ها و هزینه‌های درمانی، گفت: حدود ۴۵ یا ۴۶ درصد افزایش تعرفه پزشکی را برای سال آتی مدنظر داریم اما باید منتظر برگزاری جلسات مرتبط باشیم تا عدد نهایی اعلام شود.

کریمی گفت: تعرفه‌های پزشکی به پاشنه آشیلی بدل شده است که اگر اصلاح نشود می‌تواند معضل ایجاد کند.

وی افزود: تعرفه‌های پزشکی ناچیز و هزینه‌های درمانی بالا است و این دو عامل با یکدیگر همخوانی ندارند و سبب تضعیف تدریجی خدمات پزشکی می‌شود. اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود و بیمه‌ها خوش حساب نشوند آسیب آن به حوزه درمان وارد می‌شود.

وی افزود: همه درآمد پزشکان از تعرفه و بیمه است و اگر اصلاح نشود؛ اقتصاد پزشکی نمی‌چرخد، خدمات کم‌کم تحلیل می‌رود و پزشکان هم ممکن است به کارهای دیگر گرایش پیدا کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها