Generic filters
رئیس اورژانس کشور:

مسافران اربعین مراقب وبا و گرمازدگی باشند

میعادفر

رئیس اورژانس کشور گفت: بعد از دو سال که راه برای حضور در راهپیمایی اربعین باز شد. هموطنان زیادی مشتاق شرکت در این مراسم هستند. اما باید مراقب باشند که مشکلاتی در زمینه گرمازدگی و وبا وجود دارد و باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر جعفر میعادفر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی افق افزود: هنوز گرمای هوا در مناطق جنوب غربی کشور و عراق بالاست. چند روز پیش که بنده و همکارانم در مرز ایلام بودیم. در سایه دمای هوا 50 درجه بود. حالا تصور کنید ساعات ظهر در فضای باز دمای هوا چند درجه است.

رئیس اورژانس کشور گفت: اکنون که بعد از دو یا سه سال مسیر سفر و راهپیمایی اربعین باز شده همه مشتاق هستند که در این مراسم شرکت کنند. اما چند خطر را پیش بینی می‌کنیم و از مردم می خواهیم مراقبت و پیشگیری کنند.

وی افزود: اولین نکته مسئله گرماست که خیلی جدی است. گر چه توصیه کردیم که راهپیمایان در ساعات شب حرکت کنند اما به هر حال زیرساخت موکب‌ها برای استراحت در ساعات روز نیز در آن سوی مرز چندان جدی فراهم نیست و ممکن است افرادی که توانایی کمتری دارند دچار گرما زدگی شوند.

خطر وبا و فاسد شدن غذا

میعاد فر گفت: مسئله بهداشت مواد غذایی و رعایت زنجیره سرد غذاها هم خیلی مهم است. گرما باعث می‌شود که مواد پروتئینی و بسیاری از مواد غذایی خیلی زود فاسد شود. بسیاری از موکب‌ها هم امکانات لازم را برای حفظ زنجیره سرد مواد غذایی ندارند و نمی‌توانند زنجیره سرد مواد غذایی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: توصیه وزارت بهداشت به مردم این است که چند روزی که برای راهپیمایی اربعین به سفر می‌روند. تا جای ممکن از غذاهای سرد مثل کنسرو و غذاهای سبک استفاده کنند. موکب‌ها هم بهتر است غذاهای غیر فاسد شدنی یا غذاهایی که دیر فاسد می‌شوند را در اختیار زائران قرار دهند.

رئیس اورژانس کشور افزود: گزارش‌هایی که از بروز برخی بیماری‌های عفونی مثل وبا در عراق داریم. ممکن است برخی از مردم این کشور نسبت به این بیماری مقاوم باشند و چندان علائم آنها آشکار نباشد. اما بسیاری از هموطنان ما ممکن است مقاوم نباشند و اگر دچار این بیماری شوند. هم خود و هم اطرافیانشان در معرض خطر جدی قرار می گیرند.

وی گفت: امیدواریم زائران و راهپیمایان مراسم اربعین با رعایت اصول بهداشتی سفر ایمنی را داشته باشند و به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کنند.

26 شهریور امسال مصادف با اربعین حسینی است.

دکتر میعادفر رئیس اورژانس کشور

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها