Generic filters
نماینده سابق مجلس:

مافیای تجهیزات پزشکی درون وزارت بهداشت دست دارد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مافیای تجهیزات پزشکی درون وزارت بهداشت وجود دارد، سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند و با امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو مقابله کند.

به گزارش ساعت سلامت، محمدجواد جمالی نوبندگانی افزود: به یاد دارم در سال‌های ابتدایی تولید تجهیزات پزشکی، شرکت‌ها فقط توانایی تولید محصولاتی مانند کنترل نوار قلب و مانیتورینگ را داشتند ولی امروزه کار به جایی رسیده که دستگاه‌هایی مانند اکسیژن‌ساز، بیهوشی و یونیت‌های دندانپزشکی در کشور تولید می‌شوند و حتی در این زمینه صادرات هم داریم.

این پزشک جراح عمومی افزود: اما این پیشرفت‌ها به معنای نبود مشکل در بخش تولید تجهیزات پزشکی نیست؛ مافیای واردات تجهیزات پزشکی به یک مشکل بزرگ برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی تبدیل شده‌اند و متأسفانه باید گفت برخی از دست‌اندرکاران که در حوزه وزارتی هم فعالیت دارند به این مشکل دامن زده‌اند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی محصولات پزشکی که به کشور وارد می‌شوند مشابه داخلی‌شان هم وجود دارند به عنوان مثال ارز ترجیحی که به بخش واردات تجهیزات پزشکی اختصاص پیدا می‌کند، در اغلب موارد صرف واردات تجهیزات پزشکی لوکس در امور زیبایی مانند دستگاه لیزر، دستگاه‌های جراحی و … می‌شود.

وی گفت: اصلا نیازی به واردات این تجهیزات پزشکی به کشور نیست و نباید به این کالاها ارز ترجیحی داده شود چون این ارز با هدف تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور اختصاص یافته است.

این پزشک تاکید کرد: مافیای تجهیزات پزشکی که درون وزارت بهداشت وجود دارد شرایط را سخت کرده و حتی وزرایی که روی کار آمده‌اند نتوانسته‌اند با این مافیا مقابله کنند و به نظر می‌رسد سازمان بازرسی کل کشور حتماً به این موضوع ورود کند. چرا که باید با برخی امضا‌های طلایی که در معاونت غذا و دارو وجود دارد مقابله شود. حتی برخی مسئولان در این قضیه دست دارند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها