Generic filters
موسسه مرآت طی نامه‌ای به وزیر صمت خواستار شد

لزوم تمدید و‌ تسهیل دریافت کارت بازرگانی فعالان تجهیزات پزشکی

کارت بازرگانی

موسسه مرآت طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از وی خواست با توجه به مشکلات اخیر پیش آمده در اخذ یا تمدید کارت بازرگانی برای تبدیل اجاره یا تغییر کاربری واحدهای اقتصادی به اداری یا تجاری یکسال مهلت اعمال شود.

به گزارش ساعت سلامت، موسسه رفع موانع و انتقال تکنولوژی و دانش‌های نوین به تولیدکنندگان، تامین کنندگان و متخصصین تجهیزات و ملزومات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و دارویی و خدمات فنی مهندسی و کنترل کیفی ایران  – امروز 21 تیر- طی نامه‌ای خطاب به سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت این درخواست را مطرح کرد.

در این نامه خطاب به وزیر صمت آمده است: با توجه به درخواست اعضا و جمعی از تامین کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی در مورد اخذ یا تمدید کارت بازرگانی و لزوم وجود کاربری اداری یا اجاره نامه دارای کد رهگیری با ذکر کاربری اداری یا تجاری در محل فعالیت خواهشمند است دستور فرمایید این تصمیم به مدت یکسال به تعویق بیفتد.

موسسه مرآت درباره علت این درخواست و مشکل به وجود آمده در این نامه توضیح داده است که به دلیل عدم رعایت این موضوع و اطلاع رسانی در این زمینه در ادوار گذشته و به جهت جلوگیری از انباشت و متروکه شدن کالاها و مواد اولیه در گمرکات و جلوگیری از ایجاد کمبود کالا در بازار تجهیزات پزشکی و ایجاد وقفه در فرآیند خدمت رسانی مراکز درمانی و فرآیند طولانی اخذ و تمدید کارت بازرگانی این درخواست مطرح شده است.

در این نامه تاکید شده است: بسیاری از فعالین حوزه تجهیزات پزشکی اعم از تامین کنندگان و وارد کنندگان، درخواست دارند که موضوع کارت بازرگانی حذف شده و این مهم در چهارچوب فعالیت شرکت، اصناف و کارخانجات درهنگام ثبت و اخذ مجوز لحاظ گردد یا هنگام ثبت واحد اقتصادی، لزوم تجاری و اداری بودن محل فعالیت من بعد مورد توجه قرار گیرد یا مهلت یکساله به جهت اصلاح قرارداد یا اصلاح کاربری محل فعالیت تصویب و اعلام گردد.

کارزار حذف کارت بازرگانی

به گزارش ساعت سلامت، موضوع کارت بازرگانی و مشکلات فعالان اقتصادی برای دریافت آن از جمله موانع فعالیت این افراد است. به همین علت جمعی از فعالان اقتصادی طی کارزاری خواستار حذف کارت بازرگانی و جایگزینی بر اساس اساسنامه و ثبت و جواز فعالیت شدند.

این کارزار با امضای تعدادی از فعالان اقتصادی خطاب به روسای قوای مجریه و مقننه، وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر صمت از 11 تیر در صفحه اینترنتی https://www.karzar.net/47668 شروع شده و تا 11 شهریور ادامه دارد.

در متن این کارزار آمده است:  ما جمعی از فعالان اقتصادی، کارآفرینان و تولیدکنندگان بخش‌های صنعت، کشاورزی، معدن، تجارت، خدمات و غیره به دلیل ناامید شدن از مراجعی دیگر به استحضار می‌رسانیم. کارت بازرگانی، مرحله‌ای زائد، امری بی فایده، معطل‌کننده و هزینه‌ساز ( از جمله در اتاق‌های بازرگانی) و مجموعاً به ‌کلی مضر به اقتصاد و کسب و کار است.

با انجام وظیفه گمرک، بانک، دوائر مالیات و… نیازی به کارت بازرگانی نیست و صدور کارت بازرگانی صرفاً زمینه بروز امضاهای طلائی و… را به وجود می آورد و هیچ کمکی نیز به توسعه و بهبود نمی‌کند.

در کشورهای توسعه ‌یافته و رو به توسعه با تسهیل کسب و کار، صاحبان شرکت‌ها، طبق اساسنامه‌ می‌توانند بدون نیاز به کارت بازرگانی تجارت خارجی کنند.

همچنین کنترل‌های بازرگانی، قاچاق، عوارض، ارزی، مالیات و… نیز با شیوه‌های مناسب انجام می‌شوند. بنابراین استدعا عاجل دارد برای پیراستن اصلاح و ارتقاء اقتصاد، چابکی، تسهیل و سالم‌سازی تجارت، افزایش اشتغال و کسب و کار امر فرمایید کارت بازرگانی حذف شود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها