Generic filters

سازمان نظام پرستاری محکوم می‌کند

پرستار

سازمان نظام پرستاری پس از فعالیت در دوره جدید تاکنون سه بیانیه صادر کرده که دو مورد آن محکوم کردن برخورد با پرستاران در مراکز درمانی بوده است.

به گزارش ساعت سلامت، پس از برگزاری انتخابات شورای عالی سازمان نظام پرستاری در دوره ششم و شروع فعالیت دوره جدید این سازمان سه بیانیه صادر شده است که در دو مورد آن هتک حرمت به پرستاران محکوم شده است.

آخرین بیانیه سازمان نظام پرستاری امروز شنبه 30دی صادر شد و این سازمان هتک حرمت به یک پرستار در بیمارستان البرز کرج را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: در پی هتک حرمت یک پزشک به یک پرستار در بخش داخلی بیمارستان البرز در شهرستان کرج، سازمان نظام پرستاری کشور، ضمن محکوم کردن این اقدام توهین‌آمیز، اعلام کرد که در حال یپگیری حقوق قانونی این پرستار از مراجع ذی‌صلاح است.

سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: در روز پنجشنبه، 28 دی‌ماه، یکی از پزشکان بیمارستان تأمین اجتماعی البرز واقع در شهرستان کرج در اقدامی غیرقابل پذیرش، برخورد ناشایستی با یکی از پرستاران خانم در بخش داخلی این بیمارستان داشته و با به‌کار بردن الفاظ رکیک، اقدام به توهین و فحاشی کرده است.

بر همین اساس، سازمان نظام پرستاری، ضمن محکوم کردن اقدام توهین‌آمیز از سوی این پزشک، اعلام می‌دارد که این سازمان ضمن دفاع تمام‌قد از حقوق پرستاران عزیز، آن‌ها را جزو سرمایه‌های بی‌بدیل نظام سلامت کشور می‌داند و هرگونه تعدی به حقوق آن‌ها از سوی هر شخص و نهادی در هر جایی از کشور، محکوم می‌کند و تا استیفای قانونی حقوق آنها چنین مواردی را پیگیری خواهد کرد.

این بیانیه می افزاید: حقوق قانونی پرستار بیمارستان البرز نیز توسط سازمان نظام پرستاری کشور و از مراجع ذی‌صلاح در حال پیگیری است و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

سازمان نظام پرستاری 24 دی ماه نیز در نامه‌ای به فرمانده انتظامی کل‌ کشور برخورد توهین‌آمیز با يک پرستار در استان فارس را محکوم کرد.

سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: به دنبال انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی‌ بر برخورد توهین‌آمیز مأموران نیروی انتظامی با یک پرستار در شهرستان مُهر استان فارس و بازداشت او با روپوش سفید در حین خدمت، این سازمان نامه‌ای خطاب‌ به فرماندهی انتظامی کل کشور صادر کرد.

در نامه نظام پرستاری به فرمانده نیروی انتظامی آمده بود: خبر برخورد چند تن از پایوران کلانتری شهر مُهر از توابع استان فارس با یکی از پرستاران خدوم آن شهر، آن هم در حین انجام خدمت به بیماران و هتک حرمت محیط درمان، باعث رنجش خاطر جامعه خدوم پرستاری و اهانت به حریم مقدس یک پرستار شده است.

سازمان نظام پرستاری در این نامه افزود: بی شک مردم فهیم ایران و نظام سلامت این رفتار را به پای قاطبه نیروهای ایثارگر فراجا و مأمورین دلسوزی که سال‌هاست مسئول تأمین امنیت مراکز درمانی هستند، نخواهند نوشت؛ اما انتظار به حق در این حادثه آن است که با برخورد سریع و شفاف موجب بازدارندگی از تکرار این حوادث و مانع دلسردی خادمان سلامت مردم و سوءاستفاده رسانه‌ای دشمنان این مرز و بوم شوید.

در این خصوص سازمان نظام پرستاری به عنوان نهاد صنفی حامی حقوق پرستاران وظیفه خود می‌داند تا تعیین تکلیف این حادثه، پیگیری های لازم را از مبادی قانونی انجام دهد.

هنوز خبری درباره پیگیری های بعدی سازمان نطام پرستاری درباره سرنوشت این دو پرستار و البته اقدامات عملی برای ساماندهی مشکلات و آسیب های پر تکرار پرستاران در مراکز درمانی به صورت اصولی منتشر نشده است.

 بیانیه اول سازمان نظام پرستاری نیز حاوی نکاتی درباره بدهکاری این سازمان ناشی از عملکرد دست اندکاران دوره پنجم این سازمان بدون ذکر جزئیات بود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها