Generic filters

سازمان غذا و دارو آمریکا واکسن‌های جدید فایزر و مدرنا را تایید کرد

واکسیناسیون

سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن‌های به روزرسانی شده فایزر و مدرنا را برای سویه‌های جدید کرونا تایید کرد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از رویترز سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به واکسن های به روز شده کووید-19 از شرکت فایزر- بیوان تک و مدرنا علیه سویه های جدید امیکرون که اخیر در آمریکا گردش پیدا کرده مجوز داد. تا از این واکسن ها برای کمپین واکسیناسیون پاییزی استفاده شود.

بر اساس این گزارش هنوز واکسن جدید شرکت Novavax به نام NVAX.O از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز نگرفته و مجوز این واکسن در دست بررسی است.

شرکت Novavax اعلام کرده که انتظار ندارند واکسن تولیدی این شرکت قبل از جلسه این هفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) برای سویه های جدید کرونا مجوز بگیرد. به همین علت سهام شرکت Novavax حدود 13 درصد کاهش یافت و به 7.82 دلار رسید.

فایزر و مدرنا اعلام کردند که واکسن‌های به‌روز شده‌ آنها که زیرشاخه XBB.1.5 کرونا را را هدف قرار می‌دهد و در روزهای آینده برای اکثر مردم آمریکا در دسترس خواهد بود. FDA این واکسن‌ها را برای افراد 12 ساله و بالاتر تایید کرد و البته اجازه استفاده اضطراری در کودکان 6 ماهه تا 11 سال را نیز صادر کرد.

دکتر پیتر مارکس، دانشمند ارشد سازمان غذا و دارو، گفت: مردم مطمئن باشند که این واکسن های به روز شده استانداردهای علمی دقیق سازمان غذا و دارو را برای ایمنی، اثربخشی و کیفیت ساخت برآورده کرده اند. بنابراین افرادی را که واجد شرایط هستند تشویق می کنیم تا واکسینه شوند.

افزایش نسبی ابتلا به کرونا در دنیا

سازمان غذا و داروی آمریکا در زمانی مجوز این واکسن های به روزرسانی شده فایزر و مدرنا را صادر می کند که از اواخر تابستان سویه جدید امیکرون به نام EG5 و نام مستعار اریس  به سرعت در این کشور گسترش یافته است و البته نگرانی ها از سویه قبلی از نوع BA.2.86 با نام مستعار پیرولا که چندین بار جهش پیدا کرده افزایش یافته است.

فایزر و مدرنا هفته گذشته اعلام کردند که واکسن‌های به‌روزرسانی‌شده کووید-19 آنها علیه BA.2.86 یا همان پیرولا اثربخشی مناسبی داشته اند و بررسی ها درباره میزان اثربخشی این واکسن در برابر سویه های فرعی دیگر امیکرون ادامه دارد.

دولت آمریکا از خرداد امسال پایان وضعیت اضطراری کرونا را اعلام و مسئولیت واکسسیناسیون را به بخش خصوصی واگذار کرد. به همین علت از آن زمان تقاضا برای واکسن کرونا در این کشور کاهش یافته است.

به گزارش ساعت سلامت، پیرولا و اریس دو نوع جدید و شایع ویروس کرونا در جهان است که البته هنوز مسئولان وزارت بهداشت ایران، وجود و انتشار آن را در ایران تایید نکرده اند. اما کارشناسان بیماری های واگیر از جمله مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات بیمای های واگیر افزایش نسبی موارد ابتلا به کرونا را در ایران تایید کرده اند.

اخبار مرتبط:

صفر تا صد واکسن‌های ایرانی کرونا

پاسخ به شبهات واکسن کرونا

واکسن امیکرون فایزر و مدرنا پاییز تولید می‌شود

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها