Generic filters

زاکانی: بیش از نیمی از تهرانی‌ها اجاره‌نشین هستند

شهردار

شهردار تهران بدمسکنی و بی‌مسکنی را معضل پایتخت‌نشینان خواند و گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم اجاره‌نشین هستند و ۶۱ درصد حقوق خود را برای اجاره مسکن می‌دهند.

به گزارش ساعت سلامت، علیرضا زاکانی با حضور در صحن شورای شهر تهران جهت ارائه گزارش «پویش امید و افتخار در طول بیش از یک سال گذشته» گفت: تلاش شد شکاف و بی عدالتی بین شمال و جنوب شهر کاهش یابد و عقب افتادگی های گذشته جبران شود.

وی با تأکید بر اینکه شهر ما واقعیت های شیرین و تلخی دارد، گفت: تهران ۲۳۸ سال پایتخت است و ۹.۵ میلیون جمعیت مستقر و ۱۳.۵ میلیون نفر جمعیت فعال دارد و وجود ادارات مختلف در این شهر از مزیت های قطعی تهران است. ما به دستگاه ها به عنوان آسیب نگاه نمی کنیم بلکه به عنوان مزیت قطعی به آن نگاه می کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تهران ۲۳۸ سال بی قواره و بدون الگوی مناسب بزرگ شده است، تصریح کرد: تا سال ۱۳۴۸ با الگوبرداری غرب و بعد از آن نیز با توسعه شرقی- غربی با الگوبرداری از آمریکا در تهران پیش رفته اند. تهران باید برای ۱۰.۵ میلیون نفر اسکان ایجاد کند اما چرا امروز اسکان ۹.۵ میلیون نفر در این شهر تا به این اندازه سخت است؟

وی همچنین تصریح کرد: امروز در تهران با آسیب های ویژه ای از جمله آلودگی هوا روبه رو هستیم که به امروز و دیروز و پنج سال قبل باز نمی گردد و مدتهاست با آن دست به گریبان هستیم.

شهردار تهران گفت: آنچه اهمیت دارد این است که باید چه کاری برای آلودگی هوا انجام دهیم. مشکل دیگر ترافیک است؛ می توانیم پا روی پا بیندازیم تا مردم ساعتها در ترافیک باشند و می توانیم کار کنیم.

وی افزود:  ۱۷ درصد بافت تهران ناپایدار است و آنچه اهمیت دارد این است که مردم را از این آسیب شوم نجات دهیم.

زاکانی تأکید کرد: بدمسکنی و بی مسکنی دیگر مشکل تهران است و بیش از ۵۰ درصد مردم اجاره نشین هستند و ۶۱ درصد حقوق خود را به اجاره مسکن اختصاص می دهند و با این شرایط چه انتظاری داریم مردم محور توسعه باشند.

وی گفت: بین شما و جنوب شهر به لحاظ عدالت فرسنگ ها فاصله وجود دارد. چرا باید بخشی از تهران در فقر باشند و بخشی دیگر فخر بفروشند. همه جای شهر باید آباد باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه ما در حال رفتن به سمت کهنسالی هستیم و فضا برای کودکان و سالمندان مناسب نیست و باید مناسب سازی شود، تصریح کرد: غلبه سبک زندگی مصرفی و غربی در تهران نمایان است و ما را در مسیری قرار داده که باید با تعقل بیشتری به موضوعات بیاندیشیم.

زاکانی با بیان اینکه نوع نگاه به کلانشهر تهران برای رهبر فرزانه انقلاب بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: اهمیت تهران فراتر از یک کلانشهر است زیرا نماد آبادانی و سبک زندگی در کشور است. تهران به عنوان یک کل از تمام اجزا، اقوام، ادیان تشکیل شده و افتخار و نیز پایتخت جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری فرمودند که تهران الگو و خط دهنده به شهرهای سراسر کشور نیز است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه کارهای ناقصی از قبل به دست ما رسیده است و از طرفی از ما انتظار وجود دارد، گفت: گلایه ای که بنده از صدا و سیما داشتم که به تهران نمی پردازید، از این منظر بود. اینگونه نیست که اگر تهران آباد شود از سراسر کشور به تهران بیایند اما آنچه در پایتخت رقم می خورد به سرعت مورد توجه قرار می گیرد و می تواند الگوسازی شود.

منبع: سایت شهر

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها