Generic filters

خرید درخت با اطمینان: انتخاب هوشمندانه با مشاوره متخصصان

در وهله اول برای احداث باغ تجاری با محصولات بازار پسند باید در ابتدا نهالستانی معتبر و صاحب نام را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید انواع نهال میوه کرد، مطلع بودن از مشخصات، ویژگی و معایب نهال قدرت خرید موفقیت آمیز را افزایش خواهد داد.

در بخش‌های بعدی این مقاله مطالبی کارآمد در زمینه‌ چگونگی خرید نهال شناسنامه دار، مشاوره شدن قبل از خرید درخت و موضوعات مرتبط دیگر اطلاع خواهید یافت. مشاوران مجربی که در نهالستان‌ پالیز نهال حضور دارند با در دست داشتن اطلاعاتی نظیر شرایط جوی و موقعیت جغرافیایی منطقه شما باعث انتخاب هوشمند و آگاهانه‌ خریدار خواهد شد.

با توجه به آن که نهال خریداری شده تا سالیان سال در باغ وجود خواهد داشت و از محصولات پرورش‌ یافته از آن درآمد زایی خواهد شد، توصیه می‌شود که حتما سلامت و مقاوم بودن بنیه درخت و نوع رقم آن مطلع شوید، به صورت کلی اگر فاکتورهای مهم در هنگام خرید نهال را مو به مو اجرا کنید و مرکزی معتبر را جهت خرید نهال انتخاب کرده باشید بدون شک محصولی با کیفیت و مقاوم را خریداری و در چند سال آینده از باردهی آن شگفت زده خواهید شد.

راهنمای خرید درختان موجب اطلاع از مشخصات و ویژگی‌های نهال درختان شده است، تا خریدار بتواند نهالی که باردهی بهتر و عملکرد قابل توجهی را دارد تشخیص داده و خریداری کند. انتخاب مرکزی متخصص و معتبر در مرحله‌ی اول قرار دارد پس از آن خریدار باید از شناسنامه‌دار بودن و سلامت ظاهری نهال مطمئن شود.

در مرحله بعد توصیه می‌کنیم که در خرید انواع درخت رقمی را انتخاب کنید که از بازه سنی یک الی دو سال برخوردار باشد و مهمترین مسئله وجود قرنطینه نهال است که نشان دهنده بنیه و مقاومت بالای نهال در برابر آفت زدگی است.

در این بخش قصد داریم که به ریز جزئیات مشخصات ظاهری یک نهال با کیفیت بپردازیم؛ به عنوان مثال تنه درخت نباید دارای خمیدگی و یا برش باشد، در صورتی که در ریشه‌های نهال درخت علائمی غیر طبیعی چون آفت زدگی، سفیدک یا برش‌های سطحی را مشاهده کردید از خریداری آن صرف نظر کنید، به دلیل آن که جوانه‌های نهال در دوره خواب باید در خاک فرو بروند توصیه می‌کنیم که از سالم و کافی بودن جوانه نهال‌ها مطلع شوید، استاندارد بودن فاصله بدنه و شاخه‌های نهال هم نشان دهنده کیفیت مطلوب و مورد تایید آن است.

در این مطلب توضیحاتی در زمینه‌ی خرید درخت شناسنامه دار درج شده است، نهالستان‌های معتبر جهت تضمین کیفیت محصولات خود از برچسبی برای محصولات خود استفاده می‌کنند که به صورت عامیانه به آن نهال شناسنامه‌دار می‌گویند. در این برچسب نام تولید کننده، سال تولید، نام رقم و نام پایه محصول درج می‌شود.

نهالستان‌هایی که زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند دارای محصولات شناسنامه‌دار هستند البته خریداران باید بدانند که محصولی که شناسنامه‌دار است بی‌قید و شرط با کیفیت و مطلوب نخواهد بود.

بسیاری از نهالستان‌ها و نهال فروشان به دلیل طولانی بودن روند دریافت شناسنامه محصولات از مرحله شناسنامه‌دار کردن محصولات خود صرف نظر می‌کنند. به همین علت نمی‌توان گفت نهال‌هایی که فاقد شناسنامه هستند بی‌کیفیت و بی‌ مصرف خواهند بود.

نکته قابل توجه این است که اگر نهالی شناسنامه‌دار باشد در صورت عدم کیفیت خریدار می‌تواند با ارائه شناسنامه محصول را مرجوع و هزینه صرف شده را پس بگیرد، به همین دلیل است که درصد زیادی خریداران جهت خرید انواع درخت به دنبال تهیه درخت شناسنامه‌دار و با کیفیت هستند.

این مورد رو پالیز نهال تایید می کنه :

تنها نهالستان‌های معتبری چون نهالستان پالیز نهال مشاور کاشت درخت به صورت رایگان به خریداران ارائه می‌دهد تا محصولاتی با کیفیت و سازگار با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه خود را تهیه کنند.

در سالیان دور به دلیل نبود علم و تکنولوژی افراد برای احداث باغ از روش‌های سنتی استفاده می‌کردند اما اکنون استفاده از روش‌های قدیمی نه تنها موجب احداث باغ تجاری بلکه باعث هدر رفت وقت و هزینه خواهد شد لذا کمک گرفتن از افراد آگاه و متخصص در این زمینه کمک بسزایی به باغدار خواهد کرد.

برای خرید انواع درخت کمک گرفتن از یک مشاور متخصص باعث شناخت مشخصات و ویژگی و معایب نهال‌ها خواهد شد و خریدار طبق هزینه‌ای که برای خرید نهال در نظر دارد نهال را خریداری می‌کند. در نهالستان پالیز نهال پرسنلی کاربلد و مشاورانی متخصص و آگاه به صورت تمام وقت به خریداران مشاوره می‌دهند تا خریدار بتواند محصولی سودآور را با قیمت مناسب تهیه کند.

قبل از خرید حتماً باید بازه زمانی چند روزه‌ای را جهت شناخت بهترین درخت برای کاشت اختصاص دهید با توجه به آن که کشور ایران از چندین نوع آب و هوای متفاوت برخوردار است کاشت هر رقمی برای یک منطقه با آب و هوای خاصی توصیه می‌شود، به عنوان مثال برای مناطق شرجی و گرمسیر کاشت درختان خرمالو، انجیر، گلابی، هلو، زیتون، پرتقال، انار و شلیل و غیره پیشنهاد می‌شود.

البته بسیاری از درختان برای هر سه شرایط جوی گرمسیر، سردسیر و معتدل تناسب دارند به همین علت باغداری و کشاورزی در ایران دارای محدودیت سخت و پیچیده‌ای نیست.

محصولاتی که در نهالستان‌های ‌مجوزدار و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی پرورش می‌یابند از مقاومت بالا در برابر آفات، میزان باردهی بالاتر، عمر اقتصادی بیش از ۸۰ سال، نیاز آبی مناسب و دارای مدارک تضمین کیفیت خواهند بود.

برای شناسایی بهتر بهترین درخت توصیه می‌کنیم که حتماً از یک مشاور مجرب و کاربلد که در نهالستان‌های معتبر کشور حضور دارند مشاوره بگیرید و سپس اقدام به تهیه محصولات خود به صورت حضوری یا آنلاین بکنید.

در سالیان دور نبود مشاور رایگان کشاورزی لطمه زیادی به خریداران زده است و متاسفانه خریداران بدون آگاهی از مشخصات و ویژگی نهال‌ها و سازگاری آن با شرایط اقلیمی و جوی منطقه خود محصولات را خریداری می‌کردند و پس از کاشت از تناسب نداشتن ساختار نهال با شرایط جوی و اقلیمی منطقه خود اطلاع پیدا می‌کردند.

اما اکنون در نهالستان‌های معتبر و متخصص مشاورانی رایگان حضور دارند تا خریداران را به صورت کامل و جامع در هر زمینه‌ای در خصوص باغداری و کشاورزی مشاوره رایگان دهند.

مشاورانی که به صورت رایگان در نهالستان حضور دارند از مطالب بسیار جامعی در خصوص مشخصات نهال و باغداری و کشاورزی آگاه هستند به همین علت افرادی که قصد خرید انواع درخت را دارند می‌توانند با مراجعه به نهالستان‌های معتبر کشور چون نهالستان پالیز نهال هرگونه ابهام و سوالی را که دارند رفع کرده و مناسب‌ترین و سازگارترین نهال میوه را خریداری و پس از چند سال از سودآوری آن درآمدزایی موفقی را رقم بزنند.

 با مراجعه به سایت نهالستان پالیز نهال با نشانی  paliznahal.ir از شرایط فروش محصولات و قیمت نهال‌ اطلاع پیدا کرده و به صورت حضوری و یا آنلاین محصولات خود را خریداری کنند.

بی تردید در هر محصولی خریدار به دنبال محصولی ارزان قیمت و با کیفیت بالا خواهد بود. اگر قصد دارید که خرید نهال ارزان قیمت را تجربه کنید توصیه می‌کنیم که برای یک بار هم شده به نهالستان پالیز نهال مراجعه کنید. این نهالستان با ارائه محصولات شناسنامه‌دار و با کیفیت خود با قیمتی اقتصادی و به صرفه شرایطی فراهم کرده تا باغداران با طیف گسترده‌ای بودجه بتوانند از محصولات این مرکز بهره‌مند شوند، در سایت کاتالوگ قیمت تمامی محصولات به صورت آنلاین و روزانه درج به روز رسانی می‌شود.

قیمت محصولات در نهالستان‌های معتبر با توجه بر مشخصات محصولات قیمت گذاری می‌شود. بازه سنی محصول، میزان باردهی و سال شروع باردهی آن، مقاومت آن در برابر آفات و عمر اقتصادی نهال تاثیر بسزایی در قیمت گذاری آن خواهد داشت. در بازار فروش محصولات کشاورزی معمولاً نهال‌های بذری و پا بلند به نسبت دیگر نهال‌ها از قیمت بیشتری بهره‌مند هستند، توجه داشته باشید که در زمان خرید نهال ارزان قیمت از کیفیت آن اطلاع پیدا کنید و فریب قیمت کم به صرفه آن را نخورید.

مشاورانی که امروزه در نهالستان‌های پالیز نهال جهت مشاوره خریداران حضور دارند شرایطی را فراهم آورده‌اند تا باغداران از استفاده از شیوه‌های سنتی و منسوخ قدیمی صرف نظر کرده و به شیوه‌های نوین با الگو گرفتن از باغداری در کشورهای پیشرفته روی بیاورند. مشاورانی که با تحصیلات آکادمیک به خریداران مشاوره می‌دهند در تلاش هستند که باغات تجاری با محصولاتی بازارپسند و صادراتی در سراسر کشور احداث شود این مسائل کوچک و کم اهمیت می‌تواند نقش موثری در پررنگ‌تر شدن اقتصاد کشور داشته باشد.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

منبع : پالیز نهال

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها