Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

خرید تضمینی وزارت بهداشت از تجهیزات پزشکی تولیدکنندگان فعال داخلی

حیدر محمدی

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تجهیز بیمارستان‌ها تقریبا با تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی صورت می‌گیرد و در مواردی که تجهیزات پزشکی تولیدکننده داخلی فعالی داشته باشد قطعا خریدها به ‌صورت تضمینی از تولیدکننده‌های داخلی باکیفیت خواهد بود.

به گزارش ساعت سلامت دکتر حیدر محمدی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی مصرفی و سرمایه‌ای برنامه‌های بسیار خوبی را در سال ۱۴۰۳ داریم. و کمک به تولید تجهیزات پزشکی باکیفیت در کشور جزو برنامه‌های هدفگذاری شده در سال ۱۴۰۳ است.

وی گفت: امیدواریم با کمک تولیدکنندگان و هسته‌های فناور بتوانیم ضمن تحقق شعار سال، در کنار تولیداتی که در سال ۱۴۰۲ داشتیم، شاهد افزایش عمق تولید باشیم.

محمدی اظهار کرد: برای این کار در گام اول از متخصصان و افراد صاحب‌نظر در بدنه کارشناسی اداره کل تجهیزات پزشکی در حوزه‌های مختلف از جمله ارتوپدی، قلب، چشم و موارد دیگر دعوت خواهیم کرد.

 محمدی گفت: یکی از اقدامات اساسی دیگر در حوزه تجهیزات پزشکی تقویت زیرساخت‌های مربوط به تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی است. سال گذشته تولیدات خوبی را به‌خصوص در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم که امیدواریم این تولیدات در سال  1403 نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای همکاری با تولیدکنندگان داریم. امسال محصولات جدیدی به سبد تجهیزات پزشکی تولید داخل اضافه می شود. برخی از شرکت‌های داخلی هم‌اکنون در مرحله تحقیقاتی هستند که امیدواریم محصولات تولیدی را که در مراحل نهایی و کارآزمایی بالینی قرار دارند، به سرعت وارد بازار کشور کنند.

محمدی ابراز امیدواری کرد که حضور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در نمایشگاه سلامت بنیان ۳ در سال ۱۴۰۳ همانند سال گذشته پررنگ و با دستاوردهای بزرگتری همراه باشد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها