Generic filters
متخصص زنان و زایمان:

تجهیزات پزشکی جراحی زنان به سختی تهیه می‌شود

متخصص جراحی زنان و زایمان گفت: بسیاری از لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای عمل‌های جراحی زنان از جمله اعمال لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی به سختی تهیه می شود و معلوم نیست تا چه زمانی بتوانیم با این وضعیت خدمات رسانی به بیماران را ادامه دهیم.

دکتر اشرف آل یاسین در گفت و گو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: کمبودها چه در حوزه دارو و چه در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد و به هر ترتیب با ضرب و زور و با مشکلات خیلی زیادی برای تهیه می‌شوند. تلاش مراکز پزشکی این است که عمل‌های جراحی و خدمت رسانی به مردم مختل نشود.

مدیر گروه زنان بیمارستان شریعتی تهران گفت: بیمارستانهای دانشگاهی به هر حال با دسترسی‌هایی که دارند تلاش می کنند، لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران را تهیه کنند. تلاش شده که عمل‌های جراحی بیماران به خاطر نبود لوازم پزشکی لغو نشود.

وی افزود: در عین حال لوازم پزشکی و داروها بسیار گران شده است. مثلا قیمت داروی پروپوفول که معمولا برای بیهوشی کوتاه مدت بیماران در عمل های جراحی استفاده می شود. بیش از 10 برابر شده است. قیمت این دارو خرداد امسال 25 هزار تومان بود اکنون 280 هزار تومان شده است.

افزایش غیر قابل تصور قیمت لوازم پزشکی

دکتر آل یاسین ادامه داد: هزینه بسیاری از اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی امسال به همین نسبت افزایش یافته، در حالی که تعرفه خدمات پزشکی در این مدت ثابت مانده است و من نمی‌دانم بیمارستانها و مراکز درمانی تا چه زمانی می‌ توانند با وجود کمبودها و افزایش هزینه‌ها به کار خود ادامه دهند.

متخصص زنان و زایمان گفت: بیمارستانهای دولتی به هر طریق این وسایل و داروها را برای بیماران تهیه می‌کنند. اما در کلینیک‌های خصوصی کار سخت تر است و با سختی بیشتری تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز بیماران را تهیه می‌کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بسیاری از لوازم پزشکی مورد نیاز برای درمان ناباروری یا تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای عمل‌های لاپاراسکوپی به سختی و با هزینه‌های مافوق تصور تهیه می‌شود و واقعا نمی‌دانم تا چه زمانی امکان تهیه این اقلام وجود خواهد داشت.

آل یاسین گفت: در حوزه جراحی زنان بیشترین کمبودها و مشکلات در زمینه تامین لوازم جراحی مثل اعمال جراحی لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی است. حتی قیچی و هیستروسکوپ مورد نیاز برای درمان بیماران نیز بسیار گران شده است. قیمت یک قیچی به 20 میلیون تومان رسیده که خیلی زود هم از بین می‌رود.

جراح زنان و زایمان ادامه داد: اینها لوازمی است که معمولا بیمارستانها برای عمل‌های جراحی بیماران تهیه می‌کنند. بیماران مستقیما برای تهیه این نوع تجهیزات اقدام نمی‌کنند. اما لوازم مصرفی مانند تروکارهای یکبار مصرف برای عمل‌های لاپاراسکوپی را خود بیماران تهیه می کنند. هزینه این لوازم نیز بسیار افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها