Generic filters

بمب کودکی دهه 60 بمب سالمندی می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جمعیت عظیم دهه شصتی ها که در زمان تولد اصطلاحا بمب کودکی بودند، سبب شدند که در حال حاضر این بمب کودکی، به بمب سالمندی تبدیل شود و اگر کاری نکنیم، غافلگیر می‌شویم.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از وبدا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: متولیان باید ظرفیت و زیر ساخت‌های کشور را برای سالمندی مهیا کنند، چرا که در غیر این صورت کشور غافلگیر می شود و نمی تواند خودش را اداره کند.

وی گفت: کشور باید خود را برای درک سالمندی آماده کند، همان طور که دنیا سیر صد ساله برای سالمندی طی کرد ایران نیز ظرف ۲۰، ۳۰ سال به این مرحله می‌رسد.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: این بمب سالمندی در سازمان ما مشاهده می شود، چیزی که در آینده قرار است انتظارش را داشته باشیم، اکنون در بنیاد شهید می‌بینیم و سازمان هایی نظیر بازنشستگی و خدمات کشوری که تمرکزشان روی خدمات این گروه هاست، وسط معرکه هستند.

دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: 3.5 میلیون نفر با سن بالای 60 سال، جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشکیل می دهند. جامعه هدف این سازمان با انواع و اقسام مشکلات زمینه‌ای نظیر سوگ ناتمام جنگ، اختلال پس از حادثه و از دست دادن عزیزان، اسارت‌‎های ۸ ساله تا ۱۸ ساله و سایر مشکلات گوناگون روبه رو هستند.

صنعت سالمندی می‌خواهیم

وی افزود: برخی نیازهای فرد سالمند را مشابه یک فرد جوان می بینند اما میزان مصرف دارو، تعداد دفعات مراجعه به پزشک و خدمات توانبخشی در سالمند قابل قیاس با سایرین نیست. اصلا به صنعت سالمندی نیاز داریم. چرا که سالمندان نیازمند لوازم، داروها، تجهیزات و حتی مکمل های خاص هستند.

او گفت: با ورود به صنعت سالمندی می توانیم زمین‌گیری سالمندان را کاهش داده و کیفیت زندگی آنان را افزایش دهیم .

دکتر قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: فارغ از مسائل مالی که صندوق‌های بیمه‌ای با آن روبه رو خواهند شد، وقتی جامعه ای نزدیک به 39 درصدش سالمند شده باشند، جمعیت محرک و مولدش که می‌تواند دستگیری کند، خودش نیازمند کمک باشد، ابعاد مختلف اجتماعی ایجاد می‌کند و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در برخواهد داشت.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: نیاز به آسایشگاه سالمندی، افزایش یافته، چرا که علاوه بر جانبازان، همسر جانبازان، والدین شهدا با سن بالای ۸۰ سال و سایر مخاطبان نیاز به مراقبت سالمندی دارند. ما شاهد افزایش هزینه‌ها در این بخش هستیم.

دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: به رغم محدودیت بودجه ای با افزایش ۷۰ درصدی بودجه طی یکسال و با نگاه مطلوب دولت و مجلس همراه بودیم اما با توجه به بار مراجعه به جای هر نفر در سال ۱۳۹۹ ، اگر ده بار مراجعه داشته باشیم، طی دو سال ۵۰ درصد رشد در مراجعات به خدمات دارویی، تجهیزات پزشکی و درمان خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها