Generic filters
عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی:

برخی کارخانه های دارویی ایران در کشورهای منطقه واحد تولید تاسیس کرده‌اند

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور گفت: تعدادی از کارخانه های داروسازی کشور در راستای توسعه این صنعت واحدهای تولیدی خود را در تعدادی از کشورهای منطقه ایجاد کرده اند که نشان دهنده قدرت علمی و تخصصی ایران است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایرنا، دکتر مرتضی خیرآبادی افزود: کارخانه‌های داروسازی بیش از ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران را تولید می‌کنند که صرفه‌جویی بیش از ۲۰ میلیارد دلاری به همراه داشته است.

در دو دهه گذشته، ۷۰ کارخانه داروسازی محصول نهایی و حدود ۶۰ کارخانه تولید مواد اولیه و ۴۰ شرکت پخش دارویی در کشور به سیستم‌های قبلی اضافه شد. این سیستم هم اکنون می‌تواند در دورترین نقاط کشور در عرض ۲۴ ساعت دارو را به بیماران و نیازمندان انتقال دهد.

وی اظهارداشت: راهبری این سیستم، مدیریت هماهنگ و واحد صنایع داروسازی، تولید دارو در زمان نیاز بیماران و قیمت ارزان باعث شده که این صنعت رشد زیادی داشته باشد.

خیرآبادی تصریح کرد: فعالیت کارخانه‌های داروسازی و نوآوری های زمان کرونا، باعث شد که با تولید تمام داروهای مورد نیاز بیماران، جان هزاران مبتلا به کرونا در کشور از مرگ نجات یابد.

وی تاکید کرد: هم اکنون کارخانه‌های داروسازی برای داروهای جدید و کاهش مقدار واردات داروهای ساخته شده، نیاز شدید به حمایت دولت برای بازسازی و نوسازی دارند تا ضمن کاهش تراز واردات، سبب افزایش اشتغال و دسترسی بهتر بیماران به دارو شود.

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور گفت: دولت می تواند با حمایت از این صادرات محصولات صنعت دارو به کشورهای منطقه به رونق این صنعت کمک کند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها