Generic filters

سازمان غذا و دارو: در صورت کاهش تولید داخلی از خارج دارو وارد می کنیم

دارو

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: دلیل واردات سال گذشته سوسپانسیون‌‍‌های آنتی بیوتیک قصور برخی تولیدکنندگان داخلی در تامین بازار بود اکنون نیز درصورت عدم تامین بازار توسط تولیدکنندگان داخلی واردات داروهای مورد نیاز از خارج انجام می شود.

به گزارش ساعت سلامت، سازمان غذا و دارو اعلام کرد: به دنبال اظهارات دکتر مهدی پیرصالحی، نایب رئیس اول سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی مبنی بر واردات سوسپانسیون آنتی بیوتیک با قیمت ۱۰۵ هزار تومان به اطلاع می رساند که سال گذشته به دنبال قصور برخی تولیدکنندگان، سوسپانسیون‌های آنتی بیوتیک‌ مورد نیاز وارد کشور شد.

این گزارش می‌افزاید: نظر به اینکه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه خود که سیاست گذاری تامین دارو را بر عهده دارد؛ واردات داروی باکیفیت مورد نیاز بیماران در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت و سوسپانسیون های آنتی بیوتیک آزیترومایسین ۲۰۰ میلی گرم به مبلغ 22 هزار و 700 تومان و ۱۰۰ میلی گرم با مبلغ ۱۹هزار تومان و نزدیک به قیمت نمونه تولید داخل به دست مصرف کننده رسید.

سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به اینکه نامبرده پیش از این عضو کمیسیون قیمت گذاری دارو بوده است، چنین اظهارات خلاف واقعی از ایشان جای تعجب دارد.

سیاست سازمان غذا و دارو، واردات در صورت کمبود داروی داخلی

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: همچنین نظر به اهمیت نظارت بر کیفیت تمامی داروهای تامین شده، تمامی داروهای وارداتی در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید آزمایشگاه، مجوز ورود به بازار صادر می شود. این گونه بیان مسائل خلاف واقع تنها باعث نگرانی مردم عزیز و برخلاف اخلاق اجتماعی است.

این سازمان تاکید کرد: درخصوص قیمت گذاری آنتی بیوتیک های تولید داخل نیز یادآور می شود که سال گذشته پس از اجرای طرح دارویار قیمت آنتی بیوتیک‌ها در سه مرحله بازنگری و افزایش پیدا کرد و اظهارات عنوان شده در خصوص عدم قیمت گذاری از شخصی که در آن ایام عضو کمیسیون قیمت گذاری دارو بوده، به دور از انصاف و صداقت است.

سازمان غذا و دارو نوشت: این سازمان بارها اعلام کرده است که حمایت از تولید داخل در اولویت تامین بازار داخل قرار دارد، اما چنانچه تولید داخل کفاف بازار را ندهد یا خللی در این امر به وجود ‌آید این سازمان از طریق واردات اقدام به تامین داروهای مورد نیاز می‌کند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها