Generic filters
عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی:

روایتی از آغاز تا پایان ایران هلث 24 + ویدئو

عضو انجمن تولیدکندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: نمایشگاه ایران هلث امسال بسیار باشکوه بود. به نظر تعداد بازدیدکنندگان آن دو برابر پارسال بود و امیدوارم سال آینده با حمایت از شرکتهای دانش بنیان وسعت نمایشگاه ایران هلث 25 دو تا سه برابر نمایشگاه امسال باشد.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر خسرو حیدری، مدیرعامل شرکت احیا درمان پیشرفته و عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در آخرین روز نمایشگاه ایران هلث 24 با حضور در استودیو این نمایشگاه مصاحبه ای انجام داد که حال و هوای این نمایشگاه را نشان می دهد:

✓ نمایشگاه ایران هلث امسال چه طور بود؟

نمایشگاه امسال در مجموع نسبت به سال گذشته حضور پورشورتری داشت. بازدیدکنندگان خیلی زیادی داشتیم. تصورم این هست که هر چقدر سال گذشته بازدید کننده داشتیم امسال دو برابر بوده است.

✓ غرفه ها چقدر مورد توجه مقامات دولتی قرار گرفته اند؟

از ابتدای آغاز نمایشگاه حضور مدیر کل تجهیزات پزشکی و حضور نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس برای افتتاح رویداد ملی داشتیم. در ادامه بازدید معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری که حدود 6 ساعت طول کشید. امروز بازدید وزیر بهداشت را در سالن های مختلف داشتیم. رئیس سازمان دارو و غذا حداقل پنج ساعتی در نمایشگاه وقت گذاشتند. بازدید اقای دکتر آزادبخت به اتفاق معاون وزیر صمت و بازدید معاون آموزشی و پشتیبانی وزارت بهداشت، رئیس هیئت امنا صرفه جویی ارزی و مدیران ارشد و میانی و کارشناسان از بخش های مختلف دولت که به نحوی با حوزه تامین و تولید سر و کار داشتند.

✓ از نظر حضور بازدیدکنندگان، مسئولان چطور بود؟

به نظر من رویداد ملی ایران هلث 24 همان طور که از اسمش پیداست میراث 24 ساله است. خیلی با شکوه و خوب برگزار شد. من آرزو دارم ایران هلث 25با دو برابر وسعت و با بازدیدکننده های بیشتری چه مصرف کننده های نهایی که از دستگاهها و تجهیزات استفاده می کنند و چه مقامات دولتی و رسانه ها مواجه شویم.

✓ امسال در نمایشگاه شرکت دانش بنیان زیادی دیدیم. دولت چه کمکی می تواند بکند که سال آینده شاهد نمایشگاه با حضور شرکت های دانش بنیان بیشتری باشیم؟

چیزی که امسال برایم جالب بود حضور شرکت های دانش بنیانی بود که در ایران هلث قبلی حضور نداشتند. حضور شرکت های استارتاپی و شرکت هایی که محصول تازه به بازار ارائه کرده اند. صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به ریاست جمهوری در سالن پنج پاویونی برای عرضه محصولات دانش بنیان ایجاد کرده بودند. 30 تا 40 شرکت کوچک در این پاویون حضور داشتند.

در مجموع حضور شرکت های دانش بنیان امسال متمایز و متفاوت بود. آقای دکتر دهقانی فیروز آبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اشاره داشتند که از شرکت های تولید کننده دانش بنیان و بزرگ با تجربه دعوت به همکاری می کنیم. مثال زدند که  15 شرکت بزرگ هر یک 10 یا 15 شرکت کوچکتر را که می خواهد محصول وارد باز کند حمایت کند به صورت شتابدهنده و یک سال دیگر این موقع 200شرکت دانش بنیان جدید در ایران هلث داشته باشیم.

✓ به عنوان سوال آخر چه پیشنهادی به جوانها و و چه آرزویی برای آنها دارید؟

از ایده هایی که به ذهنشان می رسد عبور نکنند. ایده ها را می توانند به محصول نهایی تبدیل کنند. البته این کار صبر و حوصله و پشتکار می خواهد. توصیه ام به جوان های عزیز، دانشمند و فارغ التحصیل های این آب و خاک این است که از تجربه کارآفرینان که در عرصه تولید حوزه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی موفقیت های چشمگیری کسب کرده اند استفاده کنند.

این تجربیات راحت به دست نیامده است. کسی که 10 یا 20 سال تولید کننده بوده است فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است. شکست خورده و دوباره به مسیرش ادامه داده است و خوب الان ثمره اش برای کشور است. هم اشتغال ایجاد کرده هم گردش اقتصادی و هم صرفه جویی ارزی ایجاد کرده است. ضمن اینکه حوزه تجهیزات پزشکی پیچیدگی دارد و در جهت تامین سلامت مردم و کالای سلامت محور است.

امیدوارم ایران هلث 25 با حضور همه تامین کنندگان تشکیل شود. همه تامین کنندگان حضور داشته باشند. واژه تامین واژه ای مقدس هست. خروجی تلاش تامین کنندگان باعث تسکین بیماران و سلامتی انسان می شود و نتیجه کارشان به مردم می رسد. آنان دغدغه درمان و بیماری و سلامتی دارند.

زنجیره تامین هم گسترده است. یک بخش تولید کننده ها هستند. تولید کننده ها در زنجیره تامین شریف هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند چون ماحصل کارشان باعث اشتغال می شود. ولی وارد کننده هم ارزشمند است. امیدوارم سال آینده خانواده تامین کنندگان ایران هلث را پر قدرت تر و با شکوه تر ببینیم و نمایشگاه ایران هلث را دو یا سه برابر وسعتی که امسال دیدیم برگزار کنند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها