Generic filters
معاون وزیر کار:

ایران به کنوانسیون جهانی ایمنی و بهداشت محیط کار پیوست

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران امسال به کنوانسیون ۱۵۵ سازمان جهانی کار که مربوط به ایمنی و بهداشت کار است، پیوست؛ تا با کمک همه دستگاه‌ها و نهادها سطح ایمنی و بهداشت محیط کار را افزایش دهد.

به گزارش ساعت سلامت، علی حسین رعیتی فر افزود: یکی از اهداف ما ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در استان‌هایی است که در حوزه معدن فعالیت دارند.

وی افزود: در این راستا مانور ایمنی حوادث در ۱۰ استان با فعالیت های معدنی، با رویکرد فعالیت های صنعتی و ۱۰ استان نیز در کارگاه‍های پرخطر و ساختمانی، در حال انجام است تا با آموزش های مرتبط، میزان حوادث ناشی از کار را کاهش دهیم.

مرگ سالانه 700 کارگر در حوادث ناشی از کار

رعیتی فر اظهار کرد: سالانه ۷۰۰ نفر از کارگران زحمتکش کشور بر اثر حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند که امیدواریم با کمک بازرسان وزارتخانه و کمیته‌های حفاظت فنی با خود ارزیابی‌های لازم و آموزش‌های مورد نیاز، این آمار را کاهش دهیم.

وی با اشاره به سخت و زیان آور بودن کار در معادن گفت: امروز با حضور در معادن ذغال‌سنگ شهرستان سوادکوه با سختی‌های کار در معادن بیشتر آشنا شدیم و امیدواریم بتوانیم حقوق و قوانین سخت و زیان‌آور بودن این شغل را برای کارگران شاغل در معادن مهیا کنیم.

معاون وزیر کار افزود: ایران امسال به کنوانسیون ۱۵۵ سازمان جهانی کار که مربوط به ایمنی و بهداشت کار است، پیوست تا با کمک همه دستگاه‌ها و نهادها سطح ایمنی و بهداشت محیط کار را افزایش دهد.

وی افزود: در این معاهده، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، سازمان ملی استاندارد، صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه همکاری خواهند داشت.

به گزارش ساعت سلامت حوادث کار انواع مختلفی دارد، سقوط، سوختگی، تصادف، آسیب به شنوایی و بینایی، آسیب های تنفسی در معادن و اماکن دارای هوای آلوده، قطع عضو در کارگاه ها، برق گرفتگی و البته آسیب های روانی در محیط های پر استرس از جمله انواع آسیب های شغلی است.

در ایران سالانه حدود 300 هزار نفر دچار سوختگی می شوند که حدود 100 هزار نفر آنها کارگران هستند. سال گذشته حدود 834 نفر نیز بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها