Generic filters
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست:

افزایش گرگاس‌ها به علت دخالت مردم در غذارسانی به حیات وحش

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دخالت مردم در غذارسانی به حیوانات را موجب افزایش گرگاس ها دانست و گفت: گرگاس فوق العاده خطرناک، وحشی و درنده است و برای انسانها خطرناک است.

به گزارش ساعت سلامت، سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: یکی از موضوعات مهم غذا دهی دستی به حیات وحش توسط مردم است. از لحاظ علمی این کار غلط است. یک زمانی در بعضی فصول بارش سنگین برف را شاهد هستیم، در این حالت حیات وحش به مناطق مسکونی نزدیک شده که دستورالعمل این کار را داریم و خودمان به تنهایی یا با کمک مردم برای آن‌ها غذا تهیه کرده و در یک منطقه مشخص با حفظ امنیت حیات وحش غذا دهی دستی داریم، چون زمین کاملاً پوشیده از برف است و اگر این کار انجام نشود امنیت حیات وحش به خطر می‌افتد.

وی افزود: بهترین حالت برای حیات وحش این است که گونه ها خودشان غذا را به دست بیاورند چون حیوانات نباید به غذا خوردن اینگونه عادت کنند.

وی ادامه داد: این غذا دادن دستی باعث شده بعضی گونه ها تعدادشان از حد انتظار زیادتر شود مثل سگ‌ها (سگ جز حیات وحش محسوب نمی‌شود)، با زیادتر شدن، سگ وارد مناطق حیات وحش شده و بچه میش ها را می‌خورد، حتی فیلمی را دیدیم که میش مادر هنگام زایمان توسط سگ خورده شد.

گرگاس خطرناک برای انسان

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: سگ خودش باید غذا به دست بیاورد، حیات وحش قانون خود را دارد. افراد با دستکاری در حیات وحش و غذا دادن تعداد حیوانات را بر هم می‌زنند و باعث بر هم خوردن تعادل جمعیتی می‌شوند.

وی افزود: تعداد زیاد سگ باعث حمله سگ به انسان می‌شود یا از آمیزش سگ و گرگ،گرگاس به وجود می‌آید که فوق‌العاده خطرناک، وحشی و درنده است و برای انسان هم خطرناک است.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم از دادن غذا دستی به حیات وحش خودداری کنند و هر حیوانی از حیات وحش که وارد منطقه مسکونی شد به محیط‌ زیست اطلاع دهند. دخالت در حیات وحش باعث حذف یک گونه می شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط:

پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، بیماری

ثبت ۲۶۱ هزار مورد حیوان گزیدگی در ایران/ سهم سگ‌ها ۸۰ درصد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها