Generic filters

استرس و کافئین زیاد پوست را خراب می‌کند

استرس سلامت روان

استرس و فشار روانی مانع خونرسانی و تغذیه مناسب پوست می‌شوند. کافئین موجود در چای و قهوه نیز در صورت مصرف زیاد مانع جذب ویتامین در پوست می‌شود و با ایجاد بدخوابی به سلامت پوست آسیب می‌زند.

به گزارش ساعت سلامت، مصرف سیگار و الکل با کاهش جریان خون و مواد غذایی مورد نیاز به پوست آسیب می‌رساند و البته الکل باعث کم آبی پوست نیز می‌شود.

کافئین موجود در چای، قهوه، کاکائو و بعضی از نوشابه‌ها نیز در صورت مصرف زیاد به علت جلوگیری از جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث خرابی پوست می‌شود.

برخی داروهای خوراکی نیز می توانند در بعضی از افراد باعث کم آبی پوست یا تغییر رنگ پوست شوند. مثلا قرص‌های ضد بارداری در بعضی از افراد لکه‌های پوستی ایجاد می‌کنند.

استرس و فشار روانی خود را به شکل خطوط و چین‌های ناشی از انقباض عضلات صورت نشان می‌دهند که این امر مانع خونرسانی و تغذیه مناسب پوست می‌شود.

علاوه بر آن فشارهای روحی باعث بی خوابی یا بد خوابی می‌شود. که خود در بدتر شدن وضع پوست صورت موثر است. آلودگی های هوا و استفاده نامناسب از مواد آرایشی نیز باعث آسیب پوست می‌شود.

تغذیه و مراقبت از پوست

برای داشتن پوستی شاداب باید هم از داخل و هم از خارج بدن مراقب آن باشیم. یک رژیم متعادل به داشتن پوستی شاداب کمک می کند.

مصرف قندهای طبیعی مثل قند موجود در عسل، شیر و میوه‌ها، استفاده از پروتیین موجود در گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، غلات و حبوبات برای رشد و ترمیم بافت پوست لازم است.

مصرف مقدار مناسب و متعادل چربی نیز برای تولید چربی طبیعی و محافظ پوست لازم است. همچنین مصرف انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی برای رشد و ترمیم سلول‌ها و تنظیم فرایندهای شیمیایی پوست لازم است.

ویتامین‌هایی که بیش از همه در سلامت پوست اهمیت دارد. ویتامین A، B2، B3، C و E است.

ویتامین B2 در لبنیات، ماءالشعیر، جگر و حبوبات، ویتامین B3 در گوشت قرمز، ماءالشعیر، غلات و آجیل، ویتامین  Aدر کره، پنیر، سبزی‌ها و تخم مرغ، ویتامین C در سبزی‌ها و میوه ها و ویتامین E در ماهی وجود دارد.

خوردن مقادیر مناسبی از سبزی‌ها و میوه‌های تازه در ایجاد پوست با طراوت موثر است. مصرف حدود یک تا دو لیتر آب خالص در روز نیز از کم شدن آب پوست جلوگیری می‌کند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها