Generic filters
رئیس بنیاد شهید:

ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی جانبازان و ایثارگران اختصاص می‌یابد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: ارز ترجیحی برای واردات همه تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران از جمله اقلام دارای مشابه تولید داخل اختصاص پیدا می کند و این روند در سال های آینده نیز این پایدار می‌ماند.

به گزارش ساعت سلامت، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی درباره سرانجام مجوز واردات ۳۴ قلم دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان گفت: طبق قانون در یک دهه گذشته اجازه واردات اقلامی که در داخل تولید می‌شدند را نداشتیم و مجبور بودیم این اقلام را از بازار آزاد (قاچاق)، کوله بری و… تامین کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته با عنایتی که دولت داشت هم وزارت صمت و هم وزارت بهداشت مجوزهای لازم برای واردات این نوع اقلام را به بنیاد شهید دادند. امسال نیز در آیین نامه تصویب بودجه، تجهیزات پزشکی و اقلام مورد نیاز ایثارگران جزء مواردی قرار گرفت که ارز ترجیحی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: یک کارگروه تخصیص ارز داریم و درخواست‌هایمان را اعلام می‌کنیم تا در این کارگروه تخصیص ارز ترجیحی ( 4200 تومانی) به اقلام مورد نیاز صورت بگیرد و از مبانی قانونی و رسمی و با قیمت مناسب این اقلام را وارد کنیم.

وی گفت: این اقدام به این معنی نیست که تاکنون این اقلام را برای جانبازان و ایثارگران تامین نکرده‌ایم بلکه این اقلام تامین می‌شده است اما گران تامین شده است البته این اقلام به صورت رایگان در اختیار ایثارگران قرار می‌گیرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با این اقدام در سال‌های آتی نیز روند کار بهتر می‌شود. این مسئله به صورت پایه‌ای و حقوقی حل شده است. مجوزهای لازم را دریافت کرده‌ایم و این موضوع تبدیل شد به جریانی که از این به بعد ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تغییر درصدهای جانبازان در کمیسیون‌های پزشکی گفت: این پزشکان از بیرون دعوت می‌شوند و بعد از بررسی، میزان درصدهای جانبازان را اعلام می‌کنند. اگر جانبازی نسبت به این موضوع اعتراض داشته باشد دوباره به کمیسیون ارجاع داده می‌شود. پزشکان در کمیسیون‌های پزشکی براساس شاخص‌ها نظر می‌دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این پرسش که آمار مشخصی از ایثارگرانی که نسبت به کمیسیون‌های پزشکی معترض هستند، دارید، گفت: از سال ۸۹ به بعد هر کسی که میزان درصد جانبازی‌اش کاهش پیدا کرده همان درصد قبلی برایش ابقاء شده است.

وی گفت: قبل از آن هم اگر موردی بوده اگر در کمیسیون شرکت کرده باشند آن چیزی که منطبق با ضوابط بوده به آنها اعطا شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها