Generic filters

معاون علمی رئیس جمهور مرکز بازیابی و خدمات پیشرفته تجهیزات پزشکی را افتتاح کرد

دهقانی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مرکز بازیابی و خدمات پیشرفته تجهیزات پزشکی را افتتاح کرد.

به گزارش ساعت سلامت، روح‌الله دهقانی در مراسم افتتاح مرکز بازیابی و خدمات پیشرفته تجهیزات پزشکی افزود: مهمترین بخش کار، تنظیم‌گری و حکمرانی است و مرکز بازیابی و خدمات پیشرفته تجهیزات پزشکی باید به ساختاری ملی و منسجم برای تنظیم‌گری در این عرصه تبدیل شود.

او بر ضرورت تنظیم‌گری و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وی گفت: این مرکز علاوه بر کمک به احیا، نوسازی، نگهداری و رفع اشکال دستگاه‌های پزشکی، کار توسعه دانش فنی در عرصه تجهیزات پیشرفته پزشکی را انجام می‌دهد.

معاون علمی رئیس‌ جمهوری گفت: معاونت علمی از شبکه شرکت‌های دانش‌بنیانی که ذیل این مرکز فعالیت دارند حمایت می‌کند. جنس این حمایت از نوع تسهیلات استقرار و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و کمک به تکمیل زنجیره ارزش است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: با حرکت جدی و خوبی که در این مرکز آغاز شده است، به زودی و طی کمتر از دو سال آینده شکل‌گیری یک مرکز ملی نوسازی تجهیزات پیشرفته پزشکی در کشور را شاهد باشیم.

دهقانی به ظرفیت مراکز درمانی، دانشگاهی و تحقیقاتی در زمینه تعمیر و احیای تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در هیچ‌ جای دنیا یک دستگاه چند میلیارد تومانی به خاطر قطعه‌ای چند میلیون تومانی به دستگاه اسقاطی تبدیل نمی‌شود و به ویژه در کشور ما که با تحریم‌ها مواجه است، نباید چنین اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: این جریان که در صنعت تجهیزات پزشکی اتفاق افتاده رخداد مبارکی است و علاوه بر کمک به اقتصاد تجهیزات پزشکی، دانش و تجربه ارزنده‌ای را به ارمغان می‌آورد.

دهقانی به ضرورت شکل‌گیری نظام حکمرانی و تنظیم‌گری در عرصه احیا و بازسازی تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: مهمترین بخش کار، تنظیم‌گری و حکمرانی است و امیدواریم این مرکز به ساختاری ملی و منسجم برای تنظیم‌گری در این عرصه تبدیل شود.

معاون رئیس جمهوری گفت: موضوع خرید جدید یا اسقاط تجهیزات پزشکی موجود، استانداردی دارد و اگر این مرکز می تواند یک محور قرار بگیرد و به طور قطع این تنظیم‌گری اتفاق خواهد افتاد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها