Generic filters

۳ میلیون قلم داروی غیرمجاز و تقلبی در تهران کشف شد

انبار دارو

رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف ۳ میلیون قلم داروی غیرمجاز و تقلبی و دستگیری بیش از 100 نفر خبر داد.

به گزارش ساعت سلامت، سرهنگ داود معظمی گودرزی در جمع خبرنگاران از اجرای شانزدهمین مرحله از عملیات پانجی‌آ با هدف مقابله با تبلیغ و فروش آنلاین داروهای غیرمجاز، تقلبی و فاسد در تهران به موازات سراسر کشور و جهان و با همکاری همزمان بیش از ۸۰ کشور و هماهنگی سازمان اینترپل و همکاری سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: عملیات پانجی‌آ، هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین دارو‌های تقلبی و غیرمجاز اجرا می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: در اجرای شانزدهمین مرحله از این طرح در پایتخت با گستراندن چترهای اطلاعاتی سایبری در شبکه‌های اجتماعی و رصد نشانگاه‌های اصلی در فضای مجازی بیش از 100 نفر از مجرمان با اقدام‌های فنی، پلیسی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در عملیات‌های همزمان پلیس در تهران و استان‌های همجوار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. انبارهای نگهداری داروها نیز کشف و پلمب شد.

وی گفت: رصد تبلیغات و فروش کالا‌های سلامت محور در فضای مجازی به طور مستمر انجام می‌شود و به طور همزمان نحوه توزیع و عرضه این کالا‌های غیرمجاز و انبار‌هایی که محل نگهداری هستند و همچنین توزیع کنندگان نیز در چرخه رصد پلیس فتا قرار می گیرند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: شناسایی تارنما‌های غیرمجاز سلامت محور و فروشندگان دارو‌های تقلبی و فاسد هدف اصلی این طرح جهانی است.

سرهنگ معظمی  گودرزی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع در بهداشت و سلامت شهروندان وعواقب جبران‌ناپذیر داروهای تقلبی و غیرمجاز در این حوزه شهروندان هرگونه دارو و مواد بهداشتی را فقط از داروخانه‌ها و مراکز مجاز تهیه کنند و از خرید اینترنتی از وب‌ سایتهای آگهی محور و کانال‌ها و گروه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها