Generic filters
دبیر قرارگاه حمایت جوانی جمعیت وزارت ورزش و جوانان:

۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان ایرانی مجرد هستند

کرونا

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان ایرانی ۱۸ تا ۳۵ سال در سن ازدواج و مجرد هستند.

به گزارش  ساعت سلامت به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر در نشست کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مازندران افزود: دلیل بی‌رغبتی جوانان به ازدواج از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد که باید با شناسایی مشکلات و رفع آن از این چالش عبور کرد.

وی گفت: مهمترین دلیل کاهش فرزندآوری در کشور بی رغبتی جوانان به ازدواج است. به طور حتم با ارایه بسته‌های تشویقی و فراهم کردن زیرساخت‌ها می توان جمعیت کشور را افزایش داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که در ۱۰ سال اخیر در هیچ یک از شهرستان‌های مازندران نرخ ازدواج رشد نیافته است  این امر یک چالش اساسی در بحران جمعیتی در این استان به شمار می‌رود.

متقی‌فر افزود: وزارت ورزش و جوانان تمام قد برای افزایش تمایل جوانان به ازدواج و فرزندآوری در تلاش است. برگزاری 8 هزار کارگاه آموزشی ازدواج در یکسال گذشته و افزایش اعتبارات مشاوره رایگان در این حوزه از ۹ به ۱۶ میلیارد تومان نمونه‌ای از این اقدامات است.

به اعتقاد کارشناسان کاهش قابل توجه موالید و فرزندآوری در مازندران و رسیدن نرخ رشد به ۱.۲ درصد طی یک دوره ۶ ساله در حالی است که به باور صاحبنظران میانگین نرخ باروری در کشور بیشتر از ۲ است و در واقع نرخ باروری در مازندران نصف میانگین کشوری است.

همچنین میزان باروری عمومی نیز در استان در سال  ۱۴۰۰ به کمتر از ۳۰ در هزار تولد برای خانم‌هایی که در سن باروری هستند، رسید در حالی که این رقم در سال ۱۳۹۰ طبق آمار ثبت احوال ۵۰ در‌هزار تولد بود.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها