Generic filters

وزیر بهداشت: نیازی به واردات واکسن کرونا نداریم

بهرام عین اللهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نیازی به واردات واکسن کرونا نداریم. 40 میلیون دز واکسن کرونا در کشور داریم که بخشی توزیع و بخشی ذخیره شده است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از صدا و سیما، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان «سامان داروی هشتم» در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: تولید واکسن‌های ایرانی در واحد‌های نورا، فخرا، برکت، رازی، پاستوکوک و سیناژن نیاز داخلی را تامین کرده‌است و حتی ۵ میلیون دوز واکسن آماده صادر کردن به دیگر کشور‌ها است.

وی گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به ونزوئلا صادر شده است و با توجه به توزیع نامناسب واکسن در سطح دنیا امیدواریم با صادرات واکسن بتوانیم در مسیر رفع این بیماری در دنیا گام برداریم.

وزیر بهداشت افزود: موسسه برکت به تازگی واکسن مقابله با ویروس اومیکرون را تولید کرده است. این واکسن در مسیر پیشگیری کارگشا است. و نمونه آن را در کشور دیگری نداشتیم که شرکتی ویژه یک سویه خاص واکسن تولید کند.

عین اللهی گفت: آمادگی صادرات واکسن از ایران فراهم شده است. یکی از نکاتی که موجب شده همه گیری کرونا در جهان به پایان نرسد. نابرابری در واکسیناسیون است. به گونه‌ای که برخی از کشور‌ها از جمله ایران از پوشش مناسبی در این زمینه برخوردارند. اما در برخی کشور‌ها فقط ۶ درصد جمعیت واکسینه شده اند که این امر موجب تغییر سویه ویروس می‌شود.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت. نیز پیش از این گفته بود: با توجه به تولید انبوه و متنوع واکسن کرونا در داخل کشور دیگر نیازی به واردات این واکسن از خارج نداریم . از آبان سال ۱۴۰۰ دیگر واکسن خارجی وارد کشور نشده است. و برنامه‌ای برای واردات واکسن کرونا از خارج نداریم. مگر اینکه برای واکسیناسیون مسافران خارج از کشور به صورت محدود نیاز باشد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها