Generic filters

وزیر بهداشت: ابتلا به سرماخوردگی افزایش یافته است

بهرام عین اللهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش میزان سرماخوردگی و آنفلوانزا سخن گفت اما آماری از میزان افزایش آمار این بیماری ها اعلام نکرد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایرنا، پس از گذشت بیش از دو سال از پاندمی کرونا و در هر حالی که هنوز پایان این همه گیری اعلام نشده، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت این بار از افزایش بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی خبر داده اما هیچ آماری درباره اعلام نکرده است.

وی گفت: با فروکش کردن کرونا در سال جاری و عدم استفاده مردم از ماسک و بازگشایی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش یافته‌ است.

وزیر بهداشت که برای دیدار با علما به قم سفر کرده در جمع خبرنگاران این شهر، اظهار داشت: در فصل سرد آنفلوانزا و سرماخوردگی شیوع بیشتری پیدا می‌کند؛ اما طی دو سال اخیر به علت استفاده از ماسک از سوی مردم آمار ابتلا به آنفلوانزا کم بوده است.

وی پیشگیری را مهمترین عامل مقابله با آنفلوانزا دانست و ادامه داد: توصیه بنده به افرادی که دارای بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت و ضعف عمومی هستند و نیز سالمندان این است که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

در فصول سرد آنفلوانزا بیشتر است

عین‌اللهی ادامه داد: واکسن آنفلوانزا به تعداد کافی در کشور موجود است. کسی که مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی شده حتماً از حضور در اماکن پرجمعیت و ارتباط با دیگران خودداری کند و با استراحت و خوردن مایعات گرم به درمان بیماری بپردازند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: سرماخوردگی و آنفلوانزا نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی ندارد و با خوردن مایعات گرم و استراحت می‌توان این بیماری را درمان کرد.

اظهارات وزیر بهداشت درباره افزایش آنفلوانزا در شرایطی اعلام می شود که هر سال به طور طبیعی تعدادی از مردم به آنفلوانزا مبتلا می شوند و در سالهای اخیر حدود 50 تا 120 کشته از این بیماری ثبت شده است.  

در ماههای اخیر کمبود آنتی بیوتیک به یک مسئله چالش برانگیز در کشور تبدیل شده اما همزمان با کمبود آنتی بیوتیک، واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های کشور موجود است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها