Generic filters

همه معاونت‌های وزارت بهداشت برای جوانی جمعیت بسیج شده‌اند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت برای اجرای قانون جوانی جمعیت مامورت ویژه دارد وهمه معاونت‌های وزارت بهداشت در اجرای این قانون نقش‌آفرینی کرده‌اند.

به گزارش ساعت سلامت، حسین فرشیدی در نشست خبری هفته ملی جمعیت افزود:  اجرای ۴۳ ماده از مجموع ۷۳ ماده قانون جوانی جمعیت بر عهده وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت در کانون توجه قرار گرفته و ماموریت ویژه دارد.

وی ادامه داد: حدود دو سال از زمان اجرای قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» می‌گذرد و بررسی‌ها بیانگر این است تمام معاونت‌های وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: درمان ناباروری از مهمترین وجوه قانون جوانی جمعیت است در گذشته سیاست‌های کشور به نحوی بود که در حوزه کنترل جمعیت گام برداریم اما سیاست‌ها تغییر کرده است و در حال حاضر در مسیر جوانی جمعیت گام برمی داریم.

وی افزود: در این مسیر ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور ایجاد کرده‌ایم و دولت سیزدهم، این مراکز را برای نخستین‌بار در کشور احداث کرده است. پیش از دولت سیزدهم، هیچ مرکز درمان ناباوری سطح ۲ در کشور وجود نداشت اما اکنون در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح ۲ وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های سرپایی و بستری درمان ناباروری برای اولین بار در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. ۱۲۶ مرکز درمان ناباروری سطح ۳ در کشور داریم در این مراکز اقدامات پیشرفته مثل IVF انجام می‌شود. این مراکز در تمامی استان‌ها وجود دارند که از این تعداد، ۵۰ مرکز دولتی است.

وی ادامه داد:  ۳۳۳ هزار و ۸۱۰ مورد زایمان طی سال گذشته در مراکز دولتی به صورت رایگان انجام شد و تمام این موارد به صورت رایگان بود.

وی درباره رحم اجاره‌ای گفت: قانون اهدای جنین به تصویب رسیده است. موضوع اهدای تخمک نیز مورد توجه مجلس شورای اسلامی است اما چون مسائل حقوقی و نفوس در حوزه اهدای تخمک دخیل است . لایحه‌ اهدای تخمک در سطح ریاست جمهوری آماده شده و در دست بررسی قرار دارد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها