Generic filters

هشدار مجلس درباره کمبود تجهیزات پزشکی در کشور

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به طور قطع اگر رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمان مناسب ارز مناسب را به تجهیزات پزشکی اختصاص ندهند و تصمیم گیری درستی در این رابطه نداشته باشند احتمال کمبود قابل توجه ملزومات پزشکی دور از انتظار نیست.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از خانه ملت، زهرا شیخی از بررسی آخرین وضعیت بودجه و ارز تخصیصی به تجهیزات پزشکی با حضور معاون توسعه وزارت بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو، مسئولان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و گمرک در کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد.

وی گفت: در این نشست موضوع عدم تخصیص عوارض مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه از جمله شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی مطرح شد که با توجه به ارائه نامه ای توسط یکی از مسئولان گمرک در نشست مشخص شد که خوشبختانه موضوع معافیت مواد اولیه شیرخشک از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ و حل شده است.

وی افزود: همچنین در مورد بحث مواد اولیه و تجهیزات پزشکی دپو شده در گمرک و تخصیص ارز مکفی و به موقع برای واردات مواد اولیه و تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهاراتی مطرح و تاکید شد که با توجه به افزایش قیمت ارز تامین سرمایه در گردش صنایع تولیدی با مشکل مواجه شده و می طلبد این مشکل هر چه سریعتر رفع شود.

انتقاد از قیمت های دستوری تجهیزات پزشکی

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: مسئولان مربوطه در این نشست نسبت به قیمت های دستوری مواد اولیه و تجهیزات و ملزومات پزشکی بدون در نظرگیری افزایش و رشد قیمت کالاها به دلیل افزایش قیمت دلار و مواد اولیه و همچنین معوقات قابل توجه دانشگاه ها به تولیدکننده ها و واردکنندگان تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشک انتقاد کردند زیرا چندین سال است این موضوع بر زمین مانده و به آن توجه لازم نشده است.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس یادآور شد: به طور قطع اگر رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمان مناسب ارز مناسب را به تجهیزات پزشکی اختصاص ندهند و تصمیم گیری درستی را در این رابطه نداشته باشند احتمال کمبود قابل توجه ملزومات پزشکی دور از انتظار نیست.

در این نشست اعضای کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کردند که باید به صورت عاجل مشکل کاهش عوارض مواد اولیه تجهیزات و ملزومات پزشکی اعمال شود تا تولیدکنندگان و واردکنندگان نسبت به ترخیص مواد اولیه اقدام کنند و شاهد کمبود و گرانی این کالاهای مهم نباشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان گمرک هم مطرح کردند که هنوز فهرست کالاهای اساسی را نداریم بنابراین این موضوع باعث می شود واردکننده و فعال اقتصادی حاضر نباشد کالاهای خود را ترخیص کند از این رو نیاز است به این مهم توجه ویژه ای شود

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها