Generic filters

هشدار رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به دولت درباره طرح دارویار

دکتر شهریاری

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد: درباره تامین داروی مورد نیاز مردم به صراحت به دولت هشدار دادیم که در صورت عدم اجرای صحیح طرح دارویار، اعمال ماده 234 و شکایت به کمیسیون اصل نود را در دستور کار قرار خواهیم داد و از دیگر ابزارهای نظارتی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم استفاده می‌کنیم.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از خانه ملت، دکتر حسینعلی شهریاری افزود: تامین منافع مردم اولویت اصلی مجلس است اما متاسفانه  در اجرای طرح دارویار هزینه خدمات درمانی مردم افزایش یافت و منابع لازم نیز محقق نشد.

وی ادامه داد: بارها برای اجرای موفق طرح دارویاری تاکید کردیم که بیمه‌ها باید کمک کنند تا هزینه اضافه ای از جیب مردم برای تهیه دارو پرداخت نشود. بدهی های قبلی بیمه ها نیز پرداخت  شود و از سویی هزینه های طرح به موقع و به صورت شفاف در اختیار بیمه ها قرار گیرد تا شاهد اختلالی در اجرای آن نباشیم.

شهریاری گفت: جان و سلامت مردم خط قرمز کمیسیون بهداشت و مجلس است. در همین راستا و در پی اعتراضات مردم و دغدغه های نمایندگان به طور مداوم نشست هایی را با رئیس و مسئولان سازمان غذا و دارو در مورد  کمبود و نبود دارو  برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: تامین و تدارک دارو برای کمیسیون بهداشت مجلس به اندازه ای اهمیت دارد که در همین راستا کمیته ای تحت عنوان غذا و دارو در مجلس تشکیل دادیم تا بتوانیم موارد دارویی را با برگزاری نشست با مسئولان مربوطه پیگیری کنیم.

وی افزود: در 6 مهرماه 1400 در خصوص کمبود دارو نامه ای را به رئیس جمهوری ارسال کردیم و در همین  راستا مکاتبات زیادی با مسئولان مختلف از جمله سران قوا انجام شد و در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز به طور مداوم درباره کمبود دارو نکاتی را مطرح کردم.

با کمبود داروهای معمولی مواجه شده‌ایم

نماینده مردم زاهدان در مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت گفت: به دلیل بی توجهی به هشدارهای دلسوزانه بعد از 43 سال برای نخستین بار با کمبود داروهای معمولی و پیش پا افتاده مواجه شده ایم.

وی تصریح کرد: در ادامه روند پیگیری‌ها و درخواست از رئیس جمهور برای رفع کمبود اقلام دارویی و سرم تزریقی. حجت الاسلام رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی. مسئولان مربوطه را مکلف کرد. ضمن تأمین سریع اقلام دارویی، با هر فرد یا مجموعه‌ای که در این زمینه کوتاهی داشته. به شکل مناسب برخورد کنند.

افزایش قیمت دارو برای مردم

شهریاری گفت: جمع بندی بررسی های صورت گرفته در کمیسیون بهداشت و درمان موید آن است. علی رغم آنکه در تفاهمنامه 42 بندی اجرای طرح اصلاح سیاست های ارزی. در حوزه سلامت به دلیل وجود برخی از ناهماهنگی ها و ضعف های عملیاتی دستگاه های مسئول. شاهد افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی و پرداخت از جیب بیماران هستیم.

وی افزود: کمیسیون بهداشت مجلس از ابتدا نارسایی های طرح دارویار را به مسئولان مربوطه گوشزد کرد. تاکید کردیم که منابع طرح باید تامین شود تا با شکست مواجه نشود. دولت باید به گونه ای گام بردارد که برای خدمات درمانی و هزینه دارو. پرداختی از جیب مردم نسبت به شهریور ۱۴۰۰ افزایش پیدا نکند. در واقع مهمترین اولویت این کمیسیون تأمین منافع  و توجه به تأمین. تدارک و داروی مردم و موفقیت طرح بوده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم اضافه کرد: کمیسیون بهداشت با بررسی ابعاد مختلف طرح دارویار. گزارش نظارتی خود در مورد عملکرد وزارت بهداشت. درباره نحوه اجرای این طرح را (براساس ماده 107 قانون آئین نامه داخلی مجلس) در نشست 11 مرداد 1401 مجلس قرائت کرد.

وی گفت: متاسفانه تاکنون تکالیف قانونی مرتبط با نسخ الکترونیک و پرونده الکترونیک. «موضوع بندهای (ی) و (ک) تبصره (17). قانون بودجه سال 1401  که از ملزومات مهم اجرای صحیح این طرح است. به صورت کامل اجرایی نشده است.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها