Generic filters
عضو کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد

کمبود برخی کیت‌های تخصصی آزمایشگاهی در کشور

آزمایشگاه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مورد برخی کیت‌های آزمایشگاهی با کمبود مواجه هستیم البته این کمبود به گونه‌ای نیست که ادامه خدمات رسانی به مردم را دچار مشکل کند اما در طی روزهای آینده جلساتی با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برای بررسی جزئیات این مسئله برگزار می‌کنیم.

به گزارش ساعت سلامت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در خصوص کمبود کیت‌های آزمایشگاهی در کشور، گفت: در مورد کیت‌های آزمایشگاهی با مشکل حادی در کشور روبرو نیستیم، در حال حاضر با پیگیری از آزمایشگاهی که بیشترین مراجعه کننده را دارد مذاکراتی صورت گرفته و عنوان شده تاکنون مشکل اساسی در این خصوص وجود نداشته و حتی با پیگیری‌های صورت گرفته گزارشاتی مبنی بر کمبود جدی کیت آزمایشگاهی نیست.

وی گفت: بسیاری از آزمایشها در کشور بدون مشکل در حال انجام است. دو نوع آزمایش به واسطه کیت‌ها صورت می‌پذیرد نخست آزمایش های عمومی و دیگری تخصصی همچون تشخیص ناباروری که با مشکلاتی در این حوزه روبرو بوده‌ایم، البته نه به این حد که آزمایش ها انجام نشود بلکه بخشی از مشکلات مربوط به تولید داخلی است و نباید اقداماتی صورت پذیرد که تولیدکنندگان داخلی دچار مشکل شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه در برخی از تست‌های تخصصی آزمایشگاهی دچار مشکل هستیم، اظهار داشت: این کمبود به گونه‌ای نیست که ادامه خدمات رسانی به مردم را دچار مشکل کند، اما در این راستا تلاش می‌شود کشور به خودکفایی برسد.

وی افزود: در آینده جلساتی با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برای بررسی جزییات برگزار خواهد شد و ابعاد مختلف کمبود کیت‌های آزمایشگاهی بررسی می‌شود و جزییات این مسئله از میزان ارز اختصاص داده شده تا واردات آن در گمرک مورد توجه قرار می‌گیرد.

میرمحمدی گفت: تا امروز تولید کنندگان داخلی گزارشی مبنی بر عدم ناتوانی در تولید تجهیزات پزشکی ارائه نکرده‌اند.

وی افزود: مشکل کیت‌های آزمایشگاهی باید از ریشه حل شود، بر همین اساس تلاش می‌کنیم نشستی در روزهای آتی با مسئولان مربوطه برای حل این مشکل برگزار تا مسئله به صورت کلی رفع شود و مشخص شود چه اتفاقی رخ داده که امروز تولیدکنندگان توان پاسخ دادن به نیاز داخلی کشور در حد مطلوب را ندارد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط:

بحران در آزمایشگاههای طبی/ مجبوریم کیت قاچاق بخریم

آزمایشگاه های طبی در مرز ورشکستگی قرار دارند

آزمایشگاههای کنترل کیفی تجهیزات پزشکی ضعیف است

آزمایشگاههای طبی با کمبود کیت تشخیصی مواجه هستند

بسیاری از آزمایشگاهیان خانه‌نشین شده‌اند

کمبود کیت آزمایشگاهی بیماران را سرگردان و پزشکان را سردرگم کرده است

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها