Generic filters
رئیس کانون پزشکان درمانگر اعتیاد:

مافیای دارو برای سود توزیع متادون دندان تیز کرده است

داروخانه نوین

رئیس کانون پزشکان درمانگر اعتیاد گفت: توزیع متادون در داروخانه‌ها باعث افزایش مصرف و اعتیاد جوانان می‌شود. نظارت بر مراکز درمان اعتیاد آسانتر از داروخانه هاست اما مافیای دارو که دو درصد داروخانه‌ها هستند برای درآمد توزیع متادون دندان تیز کرده‌اند.

به گزارش ساعت سلامت، علی غلامی افزود: اولین تجربه اعتیاد ۲۴ درصد جوانان مصرف «ترامادل» است و نگرانیم با توزیع متادون در داروخانه‌ها و دسترسی آسان و ارزان به آن، اولین اعتیاد جوانان به «متادون» تبدیل شود.

وی ادامه داد: طبق کنوانسیون جهانی ۱۹۶۱ که ایران نیز جزو آن است، تعهد شده که داروهای تحت کنترل باید در محلی که پزشک، پرستار و تجهیزات احیاء موجود است، استفاده شود که قطعا داروخانه هیچ شباهتی با این شرایط ندارد.

وی گفت: مراکز درمان اعتیاد بابت تهیه دارو به معاونت‌های غذا و دارو پول می‌پردازند؛ در شرایط اقتصادی که ارائه خدمات به بیماران با مشکلاتی مواجه است، غیر منطقی است که عنوان می‌شود طبق اصل ۴۴ قصد برون‌سپاری توزیع دارو را دارند.

غلامی ادامه داد: سازمان غذا و دارو به بهانه نبود نظارت کافی و نشت دارو، می‌خواهد توزیع دارو را به ۴۰۰ داروخانه منتخب واگذار کند. سوال اینجاست که نظارت بر ۴۰ معاونت غذا و دارو که در ساختمان وزارت بهداشت و دانشگاه واقع شده‌اند آسانتر است یا ۴۰۰ داروخانه؟

وی گفت: تضمین چیست؟ و چگونه است که با وجود ۱۸ هزار داروخانه در کشور، قرار است سود حاصل از توزیع متادون به جیب حدود ۲درصد از داروخانه‌ها (۴۰۰داروخانه) سرازیر شود. همین امر احتمال را به رانت بیشتر می‌کند. قطعا این مسائل بهانه‌ای بیش نیست و مافیای دارو و مواد مخدر برای درآمد حاصل از محل توزیع داروی متادون در داروخانه‌ها، دندان تیز کرده‌ است.

غلامی افزود: درآمد حاصل از فروش داروهای تحت کنترل، ردیف بودجه‌ای دولتی دارد و وزارت بهداشت برای این کار نیاز به  اجازه مجلس دارد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها