Generic filters

صنعت و صنف تجهیزات پزشکی ترمیم می خواهد

صنعت و صنف تجهیزات پزشکی هر کشور یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه آن کشور است اما این صنف تاثیرگذار سالهاست در ایران به شیوه های مختلف از رشد و توسعه باز مانده است. باید باسوادان و دلسوزانی به میدان بیایند تا جایگاه این صنف و صنعت ترمیم شود.

در شرایط موجود وظیفه دارم خیرخواهانه و برای ادای دین به صنعت تجهیزات پزشکی کشور مواردی را که به ذهنم می‌رسد به عنوان هشدار یادآور شوم چرا که همین تجربه‌ اندک و وظیفه‌ ملی و انسانی مرا به بیان صریح و صادقانه‌ این هشدارها متعهد می‌کند.

بنا ندارم مثل عادت های مرسوم و متعارف که مشحون از تعریف و تواضع این دو بلای ویرانگر فرهنگ ایرانی است، با دوستان و همکاران گفتگو کنم بلکه می‌خواهم بر پیکر صنعت حوزه فعالیت مان که از عفونت ویژه خواری، تملق، تظاهر و تحقیر آماسیده  است تازیانه‌ بیداری را فرود آورم تا شاید در حجم متراکم غفلت و خودخواهی، افرادی تلنگری بخورند و خواب خفتگان را در گذرگاه فساد و تباهی کمی آشفته کنند تا ره گم‌کردگان را راهی نشان بدهند.

صنعت پزشکی هر کشوری یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه‌ آن کشور محسوب می‌شود اما صنعت تجهیزات پزشکی کشور ما سال‌هاست که به انحای گوناگون به مانع توسعه و رشد تبدیل شده است و اگر متولیان آن همچنان سرگرم ملاعبه و معاشقه با پست، پول، شهرت و عدم توجه بهنگام باشند دیگر امیدی به نجات نمی‌ماند.

امروز که از جثه نحیف صنعت تجهیزات پزشکی اثری جز یک نام باقی نمانده است و روزمرگی ها و خود بینی ها باعث شده تا از اصول غافل بمانیم، مذاکرات بدون سرانجام سودی نخواهد داشت .

خسته از مجادلات بی حاصل

فعالان حوزه تجهیزات پزشکی از شرایط موجود و این بگم بگم ها و بگو مگوها و مجادلات و مناظرات بی اثر خسته هستند. ای کاش اتحاد شرکت های دارویی برای صنف تجهیزات پزشکی نیز الگویی می شد و به این باور می رسیدیم که جز سایه وفاق سودی نخواهیم برد .

صنعت تجهیزات پزشکی زمانی می‌تواند بسترساز توسعه باشد که:

  1. افراد آزاده، محکم، شجاع  و اهل درد و وطن‌دوست فارغ از تنگ نظری‌های سیاسی و ایدئولوژیک زمام امور آن را به دست گیرند. پست‌های اجرایی و اداری محملی شده است برای کسب نانی و نامی.

طبیعی است که در این صورت افراد توان بیان حقایق و نظرات خود را ندارند. اگر مجری تخلفی کرده باید عیان و برخورد قانونی شود .باید شفاف سازی در دستور کار قرار گیرد نه اینکه روش ها و رویه های اتخاذ شده باعث ایجاد ضرر و زیان های ناعادلانه و غیر منصفانه به همکاران شریف این حوزه شود .

۲- صنعت تجهیزات پزشکی باید از دستبرد ماجراجویانه‌ اغیار برکنار بماند نه اینکه فعالان این حوزه  تابع و تحت فشار یک مجری قرار گیرند .

۳- بختک شوم تحقیر و ترس بسیاری از حوزه ها را ناتوان کرده است. تا در صنعت تجهیزات پزشکی مدیران باسوادترین، متشخص‌ترین، رهاترین و صادق‌ترین افراد جامعه نباشند. در این صورت مدیران قادر به اداره امور نخواهند بود و رشد و پیشرفتی نیز حاصل نخواهد شد.

به اندازه‌ کافی زمان از دست داده‌ایم، مدیران و تلاشگران صنعت باید برای بهبود و ترمیم جایگاه صنفی با عزمی جدی وارد میدان شوند.

تملق و ریا مانع توسعه و پیشرفت است

۴- صنعت تجهیزات پزشکی در دستان آلوده‌ فرهنگ تملق و ریاکاری و حقارت که فرهنگی منحط و توسعه‌کش است گرفتار آمده است به گونه‌ای که مصداق این سخن دردناک فروغ شده است که می‌گوید: و این جهان پر از صدای پاهای مردمی است، که هم چنان که تو را می‌بوسند، در ذهن خود طناب دار تو را می‌بافند

در چنین جامعه‌ای باید پیشکسوتان و صاحبان خرد و اندیشه میدان‌دار برقراری توازن بشوند.همه ما با این رویکرد نا متوازن، مسئول خسارات وارده به جوانان، تولیدکنندگان و دانش بنیان های فعال هستیم و خواسته و ناخواسته بستر نا امیدی را فرآهم کرده ایم.

۵- هم افزایی با افراد عموما ناتوان، بی‌علاقه، کم‌سواد و بی‌انگیزه برای امر خطیر صنعت خیانت بزرگی به ایران و آیندگان است.صنعت پزشکی کشور باید آن قدر جاذبه داشته باشد که نخبه‌ترین و با شخصیت‌ترین تحصیل کردگان رشته‌های مختلف عهده‌دار آن باشند تا بتوانند چالش های موجود را به سامان بسازند تا مبادا زحمات فعالان و صنعتگران این حوزه دچار انحطاط شود.امید آنکه مدیران و تلاشگران صنعت و صنف تجهیزات پزشکی برای بهبود و ترمیم جایگاه صنفی با عزمی جدی وارد میدان شوند.

محمدمهدی پویافر

مدیر عامل شرکت تجهیزگران پویای امید سلامت و تجهیزات پزشکی فردوسی خراسان

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها