Generic filters

شهردار تهران: 2 هزار اتوبوس برقی از چین وارد می شود

زاکانی

شهردار تهران گفت: برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در اولویت شهرداری تهران است و در این مسیر در گام اول دو هزار اتوبوس برقی از چین خریداری می کنیم که واردات آن امسال شروع می شود و تا سال آینده همه آنها وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می شود.

به گزارش ساعت سلامت، علیرضا زاکانی افزود: شهرداری‌ها یکی از 23 دستگاه نامبرده در قانون هوای پاک است. هم وظیفه داریم و هم مکلفیم این وظیفه را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم. بر این اساس به دنبال برقی سازی حمل و نقل عمومی تهران با همکاری دولت هستیم.

وی گفت: برقی‌سازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی اولین و جدی‌ترین گام شهرداری در مسیر کاهش مشکلات این حوزه است. رویکرد و تلاش ما این است که هم داشته‌هایمان در حمل ‌و نقل عمومی را برقی‌سازی کنیم و هم تعداد را بالا ببریم که بتوانیم خدمات را بیشتر کنیم تا نیاز به تردد با خودروی شخصی کاهش پیدا کند.

زاکانی افزود: ساماندهی سایر آلاینده‌ها و شرایطی که در حوزه موضوعات ساختمانی یا ریزگردها باید صورت بگیرد از گام‌های بعدی شهرداری پایتخت است. در آنجا هم تمهیدات جدی را دنبال می‌کنیم تا در نهایت آنچه قدر و سهم شهرداری‌است را به بهترین نحو به انجام برسانیم.

شهردار تهران با اشاره به ایجاد کارخانه‌های آسفالت جدید با حدود 920 بک‌فیلتر، گفت: امکانی فراهم کردیم که این کارخانه‌ها با آلایندگی بسیار اندک -که آلودگی هر کدام از این کارخانه‌های بزرگ به اندازه آلایندگی یک اتوبوس است- توسعه پیدا کند.

زاکانی با اشاره به قرارداد اخیر شهرداری تهران با چین برای برقی‌سازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی، گفت: بسته اول خرید دو هزار اتوبوس برقی است که از امسال واردات آن شروع می‌شود و تا سال آینده همه آنها به تهران می‌رسند. در ادامه بخشی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده‌ها از رده خارج و بخشی به نحوی برقی‌سازی می‌شود تا آلایندگی آن کم شود.

شهردار تهران ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با ایجاد زمینه‌های توسعه‌ای در حوزه موضوعات حمل و نقلی و فنی و عمرانی شرایط را برای بهبود وضعیت تهران فراهم کنیم. از تجربه شهرهای دیگر دنیا که در کنترل و کاهش آلودگی هوا موفق بوده‌اند هم  استفاده می‌کنیم و امیدواریم تهران در کسب این تجربه از همه آنها موفق‌تر و بهتر باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها