Generic filters
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد

شناسایی 17 بیمار مبتلا به وبا در کشور/ آ‌بله میمونی با بستن مرزها کنترل نمی‌شود

محمد مهدی گویا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی 17 بیمار مبتلا به وبا در کردستان خبر داد و گفت: هنوز این بیماری در خارج از کرستان مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعت سلامت به نقل ازرکنا، محمد مهدی گویا افزود: افراد مبتلا به وبای شناسایی شده در چند هفته گذشته به کشور عراق به خصوص اقلیم کردستان سفر کرده بودند.

وی افزود: تغییرات اقلیمی بر گسترش احتمال شیوع وبا نقش دارند؛ به نحوی که وقتی با خشکسالی مواجه می‌شویم، طبیعتا منابع آب شرب در اختیار مردم، محدودتر می‌شود و این مساله، کنترل سلامت آب را به خصوص در مناطقی که دسترسی کمتری به منابع آب سالم دارند، سخت تر می‌کند.

گویا با اشاره به شیوع گسترده وبا در عراق گفت: در چند هفته گذشته شاهد شیوع گسترده وبا در کشور عراق به خصوص در اقلیم کردستان بوده‌ایم و موارد اخیر مشاهده شده این بیماری در ایران نیز همگی سابقه مسافرت به کردستان عراق را داشته‌اند.

البته در میان زائران عتبات عالیات، هیچ مورد مبتلا به وبا مشاهده نکرده ایم و تمام موارد مبتلا به وبا در ایران،‌ پیش از این به کردستان عراق سفر کرده بودند.

وی تاکید کرد: گزارش مربوط به تمام موارد مبتلا به وبا در ایران را به سازمان جهانی بهداشت ارائه داده‌ایم. و تمام موارد اخیر، بیماران را تحت درمان قرار داده‌ایم.

وجود بیش از ۱۰۰ پایگاه مراقبت بهداشتی در مرزهای کشور

گویا، اظهار داشت: در تمام گلوگاه های مرزی کشور شامل بیش از صد مرز زمینی، هوایی و دریایی ایران. پایگاه بهداشتی داریم و همکاران وزار بهداشت در بیش از 100  پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی سراسر کشور. به صورت شبانه روزی فعال هستند.

مهمترین راه‌های انتقال آبله میمون

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع ویروس آبله میمون در جهان .نیز گفت: متخصصان اروپایی در حال رسیدن به این نتیجه هستند. که نمی توان با بستن مرزها جلوی ورود آبله میمون را گرفت. زیرا این بیماری عمدتا از راه های خاصی از جمله تماس پوست با پوست یا ارتباط جنسی منتقل می‌شود. و در هیچ کشوری هم به این نتیجه نرسیده‌اند که با بستن مرزها جلوی ورود آبله میمون را بگیرند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ فرد مبتلا به آبله میمونی در ایران مشاهده نشده است. مطابق آزمایش‌های انجام شده، عمده موارد مشکوک به این بیماری در ایران به آبله مرغان مبتلا بوده‌اند.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها