Generic filters
نایب رئیس انجمن پارکینسون ایران:

زنگ خطر پارکینسون برای دهه 50 و 60 به صدا درآمد/250 هزار ایرانی به پارکینسون مبتلا هستند

نایب رئیس انجمن پارکینسون گفت: پیش بینی می‌کنیم ۲۵۰ هزار مبتلا به پارکینسون در کشور داشته باشیم که البته رو به افزایش است. بیماران پارکینسون ایران اکنون بیشتر در دهه ۳۰ و ۴۰ هستند. اما زنگ خطر برای دهه ۵۰ و ۶۰ به صدا در آمده است. مواردی از پارکینسون در سنین دهه ۵۰ و ۶۰ را داریم که اغلب موارد ژنتیکی است.

به گزارش ساعت سلامت، سیدمحمد محسن میرمحمدی، در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پارکینسون که در مرکز توانبخشی بیمارستان نورافشار برگزار شد، افزود: هزینه ماهانه یک بیمار پارکینسون حداقل ۶ میلیون تومان در ماه است. متأسفانه بیمه‌ها از خدمات کاردرمانی و…، برای بیماران پارکینسون حمایت نمی‌کنند.

مهری سالاری متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات حرکتی نیز گفت: شیوع پارکینسون در حال افزایش است. این بیماری افراد بالای ۵۵ سال را درگیر می‌کند و در آقایان شایعتر است.

سالاری ادامه داد: این بیماری افراد بالای ۵۵ سال را درگیر می‌کند و در مردان شایع تر است، اما هنوز علت بروز آن مشخص نیست و لرزش دست‌ها، کندی حرکت و اختلال در راه رفتن از علایم این بیماری بشمار می رود.

وی ادامه داد: این بیماری خاموش است و مبتلایان متوجه بیماری خود نمی شوند. بهتر است با کوچکترین علایم مشکوک از جمله لرزش دست یا کندی حرکت سریع به متخصص مغز و اعصاب مراجعه و علل بیماری مشخص شود.

پوشش بیمه داروی بیماران پارکینسون ناقص است

سالاری گفت: پارکینسون درمان قطعی ندارد.اما  با مصرف دارو و انجام جراحی می توان روند پیشرفت بیماری را کنترل کرد. عمل جراحی در مواقعی انجام می‌شود که بیمار کم کم دچار عوارض شده و دیگر درمان دارویی جوابگو نیست.

وی افزود: در مورد داروها بیمه ها پوشش کاملی ندارند در حالی که بعضی از بیماران به تعداد بیشتری قرص نیاز دارند که مجبورند آنها را آزاد تهیه کنند.

سالاری افزود: به عنوان مثال سهمیه قرص لوودوپا در ماه یک بسته ۱۰۰ تایی است که هر بسته آن خارج از پوشش بیمه‌ای بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه برای بیمار دارد. از همین رو، بیماران پارکینسون در شهرستان‌های کوچک، با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی افزود: جراحی پارکینسون در سایر کشورها بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار هزینه دارد. این رقم در ایران، هزار دلار است و بیمه‌ها این هزینه را پوشش می‌دهند..

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها