Generic filters
هشدار عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کنترل فروش روان‌گردان‌ها و مواد مخدر در فضای مجازی از دست مسئولان خارج شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به فعالیت آزادانه سوداگران در فضای مجازی برای عرضه انواع روان گردان ها و مواد مخدر هشدار داد و گفت: متاسفانه این موضوع به یک چالش جدی تبدیل شده است و به نظر می رسد از کنترل مسئولان مربوطه خارج شده است.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از خانه ملت، حسن لطفی افزود: آگهی‌های تبلیغاتی در خصوص عرضه مواد روان گردان در بسته‌های متنوع و عناوینی همچون «برای رایحه درمانی» منتشر می شود و این در حالی است که نظارت جدی در این باره وجود ندارد و از غفلت مصرف‌کنندگان و مراجع ناظر سوءاستفاده می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون عدم نظارت بر کسب و کارها و فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی به یک چالش اساسی در کشور تبدیل شده و نظام اجتماعی و آرامش جوانان و بالتبع آن خانواده‌ها را مختل کرده است.

این نماینده ادامه داد: ایجاد قارچ گونه کانال‌ها و گروه‌های مجازی که همچون دامی در مسیر نوجوانان و جوانان قرار گرفته است بیانگر نبود مدیریت و نظارت بر این حوزه است.

وی تصریح کرد: نشر آگهی‌های تبلیغاتی بدون نیاز به اخذ مجوزهای لازم در خصوص درمان بیماری‌ها یا ایجاد آرامش به ویژه در جوانان به راهی برای توسعه بی‌صدای آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور تبدیل شده است. 

لطفی اضافه کرد: یکی دیگر از آسیب‌های ناشی از عدم مدیریت بر فضای مجازی فعالیت نسل جوان در ساعاتی از شب است که فرد نیاز به آرامش و استراحت دارد و همین امر باعث شده است که جوانان در طول روز رفتاری توام با خشونت داشته و برای درمان این معضل نیز ناچار به روان‌گردان‌ها و سایر مواد مخدر پناه می‌برند.

گسترش بی رویه آسیب های اجتماعی

وی یادآور شد: این موارد عامل گسترش بی‌رویه آسیب‌‎های اجتماعی شده است و کنترل آنها از دست مسئولان مربوطه خارج شده و به یک چالش جدی در سطح کشور تبدیل شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید درگاهی پیشرفته برای کنترل کسب و کارهای فعال در فضای مجازی داشته باشد تا قبل از اینکه این نوع فعالیت به یک بحران تبدیل شود بتواند با سوداگران این بخش مقابله کند.

پیش از این نیز مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش مواد روان‌گردان جدید در جهان و گسترش بازار این مواد، نسبت به تبلیغات این مواد در فضای مجازی در قالب هشداری گفته بود: امروز مواد روان‌گردان جدید در بسته‌بندی‌های جذاب و متنوع و با تبلیغاتی مانند «برای رایحه‌درمانی»، «برای مصرف انسانی نیست»، «مورد استفاده در بخور»، «آرام‌بخش»، «شادی‌آور» و… به منظور گمراهی مصرف‌کنندگان و مراجع کنترلی عرضه می‌شوند.

اخبار مرتبط:

بهره کشی ازکودکان کار در جابجایی مواد مخدر، سوءاستفاده جنسی و کولبری

قوه قضاییه: مصرف هرگونه مواد مخدر و روانگردان جرم است

خسارت 10 میلیارد دلاری اعتیاد در ایران

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

Generic filters

برچسب‌ها