Generic filters
رئیس سازمان غذا و دارو:

ذخیره استراتژیک ۳ تا ۶ ماهه دارو نیاز به اعتبار مازاد دارد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای ایجاد ذخیره استراتژیک 3 تا 6 ماهه دارو در کشور نیاز به اعتبار مازاد داریم که باید سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص دهد.

به گزارش ساعت سلامت به نقل از ایلنا، حیدر محمدی افزود: یکی از درخواست های ما این است که اعتباری را سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم ذخیره استراتژیک دارو را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال هستیم تا بتوانیم ذخیره سه تا شش ماهه دارویی در کشور ایجاد کنیم. برای این کار نیاز به اعتبار مازاد داریم که باید سازمان برنامه و بودجه تخصیص دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما تولید یک سری از اقلامی را که از حالت کمبود خارج می‌شود را همچنان ادامه می‌دهیم تا ذخیره خوبی ایجاد شود و ما تلاش می‌کنیم این ذخیره سه تا شش ماه ایجاد شود.

محمدی ادامه داد: اما همانطور که می‌دانید باید کمبودهایی که داریم رفع شود وقتی که کمبودها رفع شود می‌توانیم ذخیره استراتژیک داشته باشیم. در سال گذشته نیز یک دوره داروی بیهوشی کمبود داشتیم، اما با رفع کمبود داروی بیهوشی امسال توانستیم برای آن ذخیره دارویی ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: یعنی ما واردات این دارو را کم نکردیم بلکه زیاد هم کردیم تا این ذخیره دارویی ایجاد شود. وقتی ذخیره ایجاد شود واردات آن را کم خواهیم کرد. البته الحمدلله داروهای بیهوشی در داخل هم تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره همکاری با مدیر کل تجهیزات پزشکی هلال احمر مبنی واردات دارو برای ذخیره استراتژیک گفت: صدرصد همکاری خواهیم داشت، هلال احمر یکی از بخش‌هایی است که به شدت در این زمینه به ما کمک می‌کند.

اخبار مرتبط:

داروها و تجهیزات پزشکی گرانقیمت ردیابی می‌شوند

رئیس سازمان غدا و دارو: بیمارستانهای دولتی زیان ده هستند

آمارنامه تجهیزات پزشکی ایران رونمایی شد

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304
05060708091011

Generic filters

برچسب‌ها