Generic filters

دیوان محاسبات: تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی تسریع شود

معاون فنی و حسابرسی امورعمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور بر تامین به موقع ارز مورد نیاز برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی به مسئولان بانک مرکزی تاکید کرد.

به گزارش ساعت سلامت، پیرو جلسه کاری احمد رضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات و وزیر بهداشت و تاکید دستغیب بر لزوم تامین به موقع ارز دارو، دومین نشست بررسی فرآیندهای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

کیومرث داودی، معاون فنی و حسابرسی امورعمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور در این نشست با اشاره به تاکید رئیس کل دیوان محاسبات بر لزوم تسریع در تامین به موقع دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی و سایر لوازم مورد نیاز مردم، حل مشکلات ایجاد شده در فرآیند انتقال ارز اقلام ضروری و مورد استفاده مردم را مهم دانست.

در این جلسه حاضرین به بیان موضوعات مختلف از جمله مشکلات و موانع بانکی برای اعطای تسهیلات به واردکنندگان پرداخته و بر لزوم رفع موانع جدی پیش رو و کاهش زمان فرآیند تامین ارز تا رسیدن آن به ذینفع نهایی تأکید کردند.

سازمان غذا و دارو نیازهای ارزی اولویت دار را اعلام کند

همچنین مقرر شد، سازمان غذا و دارو موارد مهم و حیاتی مربوط به دارو و تجهیزات را به بانک مرکزی اعلام تا تمهیداتی در رابطه با تسریع در تامین ارز و انتقال آن انجام شود.

لزوم نظارت بیشتر بانک مرکزی بر بانک‌های تجاری به منظور کاهش زمان انتقال ارز و پایش مستمر هزینه‌های انتقال و انعکاس آن به کمیته نرخ گذاری از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه بررسی فرآیندهای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی بر آن تاکید شد.

این نشست به ریاست معاون فنی و حسابرسی امورعمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور و با حضور مسئولان متولی تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی از جمله رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیر مالی شرکت نیکو، کارشناسان عملیات ارزی بانک مرکزی و بانک های عامل به میزبانی دیوان محاسبات برگزار شد.

اخبار مرتبط

هر گونه کپی برداری از ساعت سلامت با ذکر منبع بلامانع است

آگهی
Previous slide
Next slide
...

تقویم اخبار

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

Generic filters

برچسب‌ها